امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:05

Afrang Khabar

1401/10/22 17:5

تفاهم‌نامه مشترک بین شهرداری تهران و وزارت نیرو با هدف ارتقاء کیفیت خدمت در شهر تهران به امضاء رسید.

امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری تهران و وزارت نیرو

به گزارش افرنگ خبر /علیرضا زاکانی در این مراسم گفت: حرکت‌های بسیار خوبی در قالب همکاری‌ها شکل گرفته و امیدواریم مسیری را برویم که به مصرف قاعده‌مند توجه ویژه‌ای داشته باشیم و با بازچرخانی، نهایت بهره را از نعمت‌های الهی داشته باشیم.

در حوزه برق نیز با صرفه جویی و ایجاد تغییر در نوع مصرف ظرفیت خوبی را فراهم کنیم و نظم و چارچوبی را به مصرف خود در حوزه برق بدهیم و از سوی دیگر به سمت الگوی تجدید پذیری حرکت کنیم؛ لذا امیدواریم این تفاهم‌نامه مسیر شایسته‌ای برای خدمت به مردم را فراهم کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ما در حال ایجاد محلات و شهرک‌های الگویی در تهران هستیم که امیدواریم الگوی درست مصرف نیز در آن‌ها پیاده سازی شود. در این راستا با مجموعه‌های مختلفی همکاری‌ها را آغاز کردیم و امیدواریم با همکاری وزارت نیرو الگو‌های مصرف درست برق را نیز پیاده سازی کنیم.

شهردار تهران در حاشیه این مراسم نیز گفت: در مدت خدمت به مردم توفیق داشتیم که نهایت تفاهم را با وزارت نیرو داشته باشیم و کار‌ها را به پیش ببریم.

 امیدواریم به همراه وزارت نیرو دست به دست هم دهیم و خدمت شایسته‌ای را به شهروندان ارائه کنیم.

قطعا در حوزه برق با کاهش مصرف که امری شدنی و اقتصادی است در قالب‌های مختلفی ناظر بر جابجایی خطوط انتقال و نوسازی پست‌ها روند مشخصی را دنبال خواهیم کرد.

شهردار تهران ادامه داد: در حوزه تجدیدپذیر‌ها نیز امیدواریم بتوانیم اقدامات موثری را انجام دهیم تا در حوزه کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف گام‌های موثری را برداریم.

با وزارت نیرو همکاری‌های مشخص و دیرینه‌ای داشته‌ایم که در سال گذشته این همکاری‌ها تشدید شد. امیدواریم از این طریق افق روشنی برای شهروندان تهران فراهم شود.

وی افزود: در حال حاضر ۳۶۱ هزار روشنایی در تهران داریم که اگر مصرف آن‌ها از ۱۲۵ به ۲۵ تبدیل شود حدود ۳۵ مگاوات مصرف کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر صرفه جویی و کاهش مصرف در مجموعه‌های خود شهرداری تهران نیز دنبال خواهد شد.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم میزان مصرف را کاهش دهیم و با استفاده از پساب بتوانیم در چاه‌های شهری را ببندیم و از این طریق موضوع فرونشست زمین را مدیریت کنیم.

در تفاهم‌نامه بین شهرداری تهران و وزارت نیرو با هدف ارتقاء کیفیت خدمت تقویت تعاملات بین بخشی، همکاری‌های دو جانبه و هم افزایی‌ها، کاهش مشکلات شهر تهران در حوزه آب و برق و استفاده از ظرفیت‌های موجود در زمینه‌های کاری مشترک مد نظر قرار گرفته است.

محور‌های تفاهم‌نامه در پنج سرفصل شامل بخش برق و انرژی شهر تهران، بخش آب و فاضلاب شهری تهران، شهر هوشمند و توسعه دولت الکترونیک، امور مالی و حقوقی، امور فرهنگی و تبلیغی در راستای مدیریت مصرف، راهبری و نظارت بر اجرا پایه گذاری شده است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما