امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 12:51

Afrang Khabar

1401/10/21 12:51

کارشناسان هواشناسی در انگلیس هشدار می‌دهند اگر بارش‌های فراوان در این کشور ادامه نیابد، در تابستان آینده باید باز هم ممنوعیت استفاده از شلنگ آب اعمال شود.

هشدار خشکسالی در انگلیس

به گزارش افرنگ خبر /با این که در هفته‌های اخیر باران فراوان در انگلیس باریده است، آژآنس محیط زیست انگلیس اعلام کرده است باید باران بیشتری در این کشور ببارد تا کمبود منابع آبی در کشور جبران شود.

این آژانس افزوده این کشور با تابستان خشک دیگری روبروست و اگر باران فوق العاده‌ای نبارد، ممنوعیت استفاده از شلنگ آب، اعمال خواهد شد.
بر اساس گزارش این نهاد ماه دسامبر گذشته، کم بارش‌تر از متوسط ماه‌های دسامبر سال‌های اخیر بود.
بنا بر اعلام هواشناسی انگلیس تابستان گذشته، خشک‌ترین تابستان این کشور در ۵۰ سال اخیر بود و ممنوعیت استفاده از شلنگ آب در میلیون‌ها خانه اعمال شد.
جان لیلاند (John Leyland)، کارشناس هواشناسی انگلیس نیز در مصاحبه با یک نشریه انگلیسی گفت: "ما نمی‌توانیم فقط به امید هوا بمانیم و اگر قرار است امسال با بدترین خشکسالی روبرو نشویم، همگی باید دست به کار شویم.
نشریه دیلی میل پیش‌تر نوشت: ماه دسامبر امسال، ۱۱۱ میلی متر باران در انگلیس بارید که ۸۷ درصد میزان متوسط بارش‌ها در این ماه در سالیان گذشته است.
این نشریه انگلیسی افزود: کمبود بارش‌ها و خشکسالی، انتقاد از شرکت‌های آب در انگلیس را افزایش می‌دهد. ازاین شرکت‌ها به علت هدر رفتن آب از لوله ها، انتقاد می‌شود، زیرا گفته شده روزانه ۳ میلیارد لیتر و سالانه بیش از یک تریلیون لیتر آب را هدر می‌دهند.
به نوشته دیلی میل، دولت انگلیس می‌خواهد تا سال ۲۰۵۰ میزان استفاده روزانه هر فرد از آب، از ۱۴۲ لیتر در شرایط جاری به ۱۱۰ لیتر کاهش دهد. این روزنامه نوشت مشاغل انگلیس نیز بیش از یک چهارم از منابع آب عمومی کشور را مصرف می‌کنند که برای کاهش مصرف آنان فعلا هدفی معین نشده است.
هشدار کم ابی در حالی در انگلیس صادر می‌شود و نگرانی‌ها را تشدید کرده که این کشور جزیره‌ای که اطراف ان را اب فرا گرفته، یکی از پر بارش‌ترین کشور‌های جهان محسوب می‌شود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما