امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:07

Afrang Khabar

1401/10/3 15:7

پایگاه اینترنتی راشاتودی در گزارشی نوشت: چین حجم بی سابقه‌ای انرژی از روسیه خریداری کرده است.

افزایش خرید انرژی چین از روسیه

به گزارش افرنگ خبر /پایگاه اینترنتی راشاتودی در گزارشی نوشت: چین حجم بی سابقه‌ای انرژی از روسیه خریداری کرده است.

در این گزارش آمده است: بر اساس گزارش اداره گمرک چین که روز سه شنبه منتشر شد، چین ماه گذشته حجم بی سابقه‌ای گاز طبیعی مایع –ال ان جی-را از روسیه خریداری کرد، در حالی که واردات نفت و زغال سنگ روسیه نیز افزایش یافته است.
با وجود کاهش ۵.۴ درصدی کل خرید ال ان جی توسط چین، صادرات این سوخت از سوی روسیه درماه نوامبر درمقایسه با سال گذشته دو برابر شد و به ۸۵۲ هزار تن به ارزش ۸۱۵.۶ میلیون دلار رسید. در مقایس سالانه، فروش ال ان جی از ماه ژانویه تا نوامبر با ۳۹ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۵.۸۲ میلیون تن رسید. فروش سوخت به این کشور آسیایی ۱۵۰ درصد افزایش یافت و به ۶.۱ میلیارد دلار رسید.
روسیه همچنین به دومین تأمین کننده بزرگ گاز طبیعی چین پس از ترکمنستان تبدیل شده است، زیرا تحویل این نوع سوخت ۱۷۷ درصد از نظر دلاری رشد داشته و در ۱۱ ماهه اول سال به سه و نیم میلیارد دلار رسیده است. با این حال، چین مشخص نکرده است در این بازه زمانی چه مقدار گاز از روسیه خریداری کرده است.
روسیه تحویل نفت به چین را در ماه نوامبر ۱۷ درصد نسبت به یک سال قبل افزایش داد و میزان آن را به ۷.۸۱ میلیون تن رساند که بالاترین میزان از ماه اوت محسوب می‌شود و بدین ترتیب، از عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تأمین کننده نفت این کشور پیشی گرفت. بر اساس این گزارش، محموله‌های نفت خام روسیه به چین در ۱۱ ماهه اول با ۱۰.۲ درصد افزایش به ۷۹.۷۸ میلیون تن رسید. از نظر ارزش، عرضه نفت روسیه به چین در این دوره ۵۴.۴۹ میلیارد دلار بودهکه ۵۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.
واردات زغال سنگ از روسیه، از جمله زغال سنگ قهوه ای، ۴۱ درصد افزایش یافت و به ۷.۲ میلیون تن رسید. ذخایر زغال سنگ کک برای صنعت فولاد نیز در مقایسه با سال گذشته دو برابر شد و به ۲.۱ میلیون تن رسید، اما کمتر از رکورد ثبت شده در ماه سپتامبر بود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما