امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 01:54

Afrang Khabar

1401/9/18 1:54

سازمان جهانی بهداشت اعلا کرد: ۹۰ درصد مردم دنیا به نوعی در برابر کووید- ۱۹ مصونیت دارند.

مصونیت ۹۰ درصد مردم جهان در برابر کووید- ۱۹

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از خبرگزاری فرانسه، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه ضمن هشدار نسبت به کاهش احتیاط در برابر همه گیری کووید-۱۹ اعلام کرد دستکم ۹۰ درصد از جمعیت جهان به نوعی در برابر کووید-۱۹ مصونیت دارند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: کاهش احتیاط نسبت به این بیماری همه گیر، راه را برای ظهور یک سویه جدید قابل گسترش که می‌تواند جایگزین سویه اومیکرون شود، هموار می‌کند. در حال حاضر سویه اومیکرون در سراسر جهان به عنوان سویه غالب تلقی می‌شود.
وی با اشاره به ویروس کرونا افزود: براساس برآورد‌های سازمان جهانی بهداشت، در حال حاضر دستکم ۹۰ درصد از جمعیت جهان چه از طریق ابتلای قبلی چه واکسیناسیون، به نوعی در برابر ویروس SARS-CoV-۲ ایمن هستند.
رئیس سازمان جهانی بهداشت نسبت به اظهارات زودهنگام مبنی بر پایان مرحله ظهور همه گیری هشدار داد و گفت: «ما هنوز در این مرحله قرار نداریم.»
وی هشدار داد نقایص در نظارت، آزمایش ها، توالی‌یابی و واکسیناسیون همچنان شرایطی ایده آل را برای ظهور یک سویه جدید نگران‌کننده ایجاد می‌کند که ممکن است موجب مرگ و میر قابل توجهی شود.
سویه اومیکرون که یک سال پیش سازمان جهانی بهداشت آن را به عنوان یک سویه جدید نگران کننده اعلام کرد در سراسر جهان گسترش یافت و اثبات شد که بسیار مسری‌تر از سویه قبلی یعنی «دلتا» است.
تدروس آدهانوم گیبریسوس گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ زیرسویه اومیکرون در حال گسترش است که همگی بسیار مسری و دارای جهش‌هایی هستند که باعث می‌شود به راحتی بر موانع ایمنی غلبه کنند، با این حال در مقایسه با سویه‌های قبلی نوع کمتری از بیماری ایجاد می‌کنند.
در مجموع شش میلیون و ۶۰۰ هزار مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ از سوی کشور‌های جهان به سازمان جهانی بهداشت گزارش شده است، در حالی که حدود ۶۴۰ میلیون مورد ابتلای تایید شده به ثبت رسیده است.
اما بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، تلفات واقعی بسیار سنگین‌تر است.
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد: «در هفته گذشته بیش از هشت هزار و ۵۰۰ مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ ثبت شده است که پس از گذشت سه سال از ظهور این بیماری همه گیر با در اختیار داشتن امکانات بسیار برای جلوگیری از ابتلا و نجات جان انسان ها، اصلا قابل قبول نیست.»

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما