امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:18

Afrang Khabar

1401/8/16 15:18

مقامات پکن به دولتمردان انگلیسی هشدار دادند و آنان را از آنچه دادن پیام اشتباه به جدایی طلبان تایوان خواندند به شدت برحذر داشتند.

پکن به لندن هشدار داد

به گزارش افرنگ خبر /همزمان با سفر یک مقام انگلیسی به تایوان مقامات پکن به دولتمردان انگلیسی هشدار دادند و آنان را آنچه دادن پیام اشتباه به جدایی طلبان تایوان خواندند به شدت برحذر داشتند.

عزیمت گرک هندز معاون وزیر بازرگانی انگلیس به تایوان برای شرکت در بیست و پنجمین نشست سالانه بازرگانی انگلیس و تایوان واکنش مقامات چین را برانگیخته است.

رسانه‌های انگلیسی به نقل از مقامات وزارت بازرگانی انگلیس، هدف از سفر معاون وزیر بازرگانی این کشور به تایوان را تقویت روابط بازرگانی دو جانبه اعلام کردند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: پکن با هر گونه ارتباطات رسمی یک کشور با تایوان مخالف است.

قراراست در این سفر معاون وزیر بازرگانی انگلیس با وزیر اقتصاد و مذاکره کننده ارشد تایوان دیدار و درباره روابط دو جانبه گفتگو کند.

انگلیس ارتباط رسمی دیپلماتیک با تایوان ندارد و سفارتش در تایپه دوفاکتو است، اما ارتباطات بازرگانی دارد.

در پی تشدید تنش‌ها میان آمریکا و چین و فشار آمریکا بر مقامات انگلیس برای تبعیت از سیاست‌های ضد چینی ایالات متحده آمریکا، لندن نیز برخی مذاکرات خود را برای اجرای طرح‌های اقتصادی و توسعه‌ای از جمله اجرای طرح بزرگ راه اندازی نسل جدید تلفن همراه موسوم به فایو جی در انگلیس با شرکت‌های چینی به حالت تعلیق دراورده است.

مقامات چین، تایوان را بخش جدا ناپذیر این کشور می‌دانند.

کلید واژه

Alternate Text

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما