امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 12:48

Afrang Khabar

1401/7/15 12:48

ناآرامی‌های اخیر در کشور کنسرت‌های موسیقی را دستخوش تغییراتی کرده، بعضی از آنها لغو و یا به زمان مناسب‌تری موکول شد.

خسارت ۵ میلیاردی حوادث اخیر به موسیقی

به گزارش افرنگ خبر /  ناآرامی‌های اخیر در کشور بسیاری از رویداد‌های فرهنگی و هنری همچون کنسرت‌های موسیقی را دستخوش تغییراتی کرده، بعضی از آن‌ها لغو و یا به زمان مناسب‌تری موکول شد، برآورد می‌شود تاکنون حدود پنج میلیارد تومان به کنسرت‌های موسیقی خسارت وارد شده است.

بعضی از کنسرت‌های موسیقی با تصمیم تهیه‌کنندگان یا خواننده‌ها لغو و یا به زمان مناسب‌تری موکول شد. رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» برگزیده آثار مجید انتظامی یکی از این کنسرت‌ها بود، این رویداد قرار بود با همراهی ارکستر ملی ایران به رهبری انتظامی پس از یک دهه دوری این آهنگساز و رهبر ارکستر از صحنه و گروه کُر بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوحانیان، دهه اول مهر و به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا شود.
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی طی اطلاعیه‌ای درباره لغو رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» اعلام کرد: «به منظور ایجاد فضایی مناسب‌تر و تسهیل آرامش مخاطبان همچنین آمادگی حداکثری ارکستر، زمان برگزاری رویداد تغییر کرد.» همچنین این نهاد دهم مهرماه برای دومین بار در اطلاعیه‌ای از تغییر زمان اجرای رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها»، خبر داد که این تصمیم با توجه به برگزار نشدن سایر برنامه‌های کنسرت و موسیقی در سالن‌های موسیقی تهران اتخاذ شده است.
براساس ظرفیت هر یک از سالن‌های برگزاری کنسرت در این گزارش برآورد می‌شود که تاکنون به دلیل ناآرامی‌های اخیر در کشور ۴ میلیارد و ۶۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به کنسرت‌های موسیقی خسارت وارد شده است.
با توجه به اینکه با لغو کنسرت‌های موسیقی پاپ، امکان دسترسی به قیمت واقعی بلیت‌های آن‌ها در سایت‌ها و سامانه‌های فروش بلیت کنسرت وجود نداشت، در این گزارش قیمت آن‌ها براساس نرخ‌های ماه‌های گذشته محاسبه شده است، هر چند به نظر می‌رسد براساس تورم موجود، خسارت‌های مالی وارد شده به کنسرت‌ها به احتمال زیاد بیش از مبلغ اشاره شده، خواهد بود.

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما