امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:07

Afrang Khabar

1401/7/2 17:7

معاون امور زائران استانداری خراسان گفت: ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر از اربعین تاکنون به مشهد مقدس وارد شده اند.

۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر به مشهد مقدس سفر کرده اند

به گزارش افرنگ خبر /   با نزدیک شدن به پایان ماه صفر، ورود زائران رضوی به مشهدالرضا سرعت گرفته است. با توجه به هم زمانی تعطیلات تابستانی و دهه آخر ماه صفر، معاون امور زائران استانداری خراسان رضوی و جانشین رئیس ستاد خدمات سفر این استان پیش بینی کرد شمار زائران به ۶ تا ۸ میلیون نفر برسد. وی افزود: تمهیدات و اقداماتی هم برای خدمت به زائران درنظر گرفته شده است.


بیش از ۸۷ درصد زائران با وسایل نقلیه شخصی وارد مشهد شده اند
گنابادی نژاد از جدیدترین ورود آمار زائر به مشهد مقدس: دهه آخر ماه صفر موسم عرض ادب و عزاداری در محضر، ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است و خیل عزاداران از سراسر کشور عازم مشهد هستند. وی گفت: از روز اربعین تا روز گذشته بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شاهد حضور عزاداران هستیم که به مشهد وارد شدند. معاون امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: بیشترین سهم مربوط به تردد‌ها و وسیله نقلیه شخصی است که بیش از ۸۷ درصد است. ۵/۲ درصد با راه آهن و قطار و ۵/۱ درصد با وسیله نقلیه اتوبوس عمومی و ۲/۱ هم با هواپیما مشرف شدند.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تا این لحظه محدودیتی از بابت تردد وسایل نقلیه عمومی نداشتیم؛ احتمالا ممکن است تا روز پایانی که حجم زائران پیاده در بعضی از مسیر‌ها بیشتر شود؛ توسط عزیزانمان در راهبر اطلاع رسانی خواهد شد.

۶۹۰ هزار نفر ظرفیت اسکان وجود دارد و ۴۴ درصد زائرین مستقر شده اند.
گنابادی نژاد درباره وضعیت اسکان زائران افزود: دهه آخر صفر پیش بینی جمعیت بیشتری را داشتیم از سه ماه قبل در استان، ستاد خدمات سفر تشکیل شد و اولویت‌های ویژه در دستورکار قرار گرفت. اکنون بیش از حدود ۶۹۰ هزار نفر در شهر ظرفیت اسکان وجود دارد و ۴۴ درصد زائران مستقر شده اند. بیشترین سهم مربوط به اماکن رسمی، شامل هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیر‌ها است که ۸۳ درصد اشغال شده و مرحله دوم ۴۷ درصد ظرفیت‌های اقامت موقت مثل مدارس آموزش و پرورش و ۴ درصد ظرفیت‌های اقامت اضطراری است.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد در روز‌های باقیمانده زائران مشکلی برای استفاده از اماکن اقامتی پیش بینی شده نداشته باشند.

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما