امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 04:51

Afrang Khabar

1401/6/15 16:51

سخنگوی کرملین اعلام کرد رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه از رزمایش‌ها و مانور‌های نظامی که با شرکت چند کشور متحد روسیه به ویژه چین برگزار شده است، بازدید کرد.

بازدید پوتین از رزمایش مشترک روسیه و چین

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه از رزمایش‌ها و مانور‌های نظامی که با شرکت چند کشور متحد روسیه به ویژه چین برگزار شده است بازدید کرد.

این رزمایش‌ها و مانور‌های نظامی که قرار است تا هفت سپتامبر ادامه داشته باشد در حالی برگزار می‌شود که مسکو از فوریه هدایت یک عملیات ویژه به خاک اوکراین را بر عهده دارد.

سخنگوی کرملین با بیان اینکه پوتین از مراحل پایانی این رزمایش‌ها و مانور‌های نظامی بازدید خواهد کرد گفت نشست پشت در‌های بسته با سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد ارتش روسیه در حال انجام است.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، رزمایش Vostok-۲۰۲۲ از پنجشنبه گذشته با شرکت هواپیمای جنگی، حرکت یگان ضد هوایی و شبیه سازی پاکسازی مین در دریای ژاپن آغاز شد.

به گفته مسکو، بیش از ۵۰۰۰۰ سرباز، بیش از ۵۰۰۰ قبضه سلاح و تجهیزات نظامی شامل ۱۴۰ هواپیما و ۶۰ کشتی جنگی و کشتی پشتیبانی در این رزمایش‌ها بسیج شده اند.

سربازان از چندین کشور مرزی یا متحد روسیه مانند بلاروس، سوریه، هند و چین در این رزمایش‌ها و مانور‌های نظامی شرکت دارند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما