امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 10:52

Afrang Khabar

1401/6/13 22:52

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با اتصال سامانه بلیت فروشی اتوبوس اربعین به سامانه سماح، ۵۰ درصد از ظرفیت شرکت‌ها اینترنتی فروخته می‌شود.

اتصال سامانه بلیت فروشی اتوبوس به سامانه سماح

به گزارش افرنگ خبرسامانه بلیت فروشی اتوبوس‌های ویژه مرز‌های عراق برای زائران اربعین از ساعت ۲۴ امشب به سامانه سماح متصل می‌شود و با سهمیه ۵۰ درصدی بلیت اتوبوس‌های اربعین، اینترنتی عرضه می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بخش پیگیری شبکه خبر، ضمن عذرخواهی از زائران اربعین برای کمبود بلیت اینترنتی اتوبوس در این روز‌ها از زائران خواست برای برگشت خود به سامانه ۲۰۰۰۱۴۱ مراجعه و مرز ورودی خود را به این سامانه پیامک کنند تا برای بازگشت آن‌ها بهتر برنامه ریزی شود.

 

از بامداد جمعه 11 شهریور فروش بلیت اتوبوس به مقصد مرزهای غربی کشورمان برای زائران امام حسین (ع )آغاز شد. بررسی سایت های فروش اینترنتی بلیت اتوبوس نشان می دهد که همچنان مشکلاتی در عرضه بلیت به صورت اینترنتی است البته مسافرانی که برای خرید بلیت به صورت حضوری به پایانه های شهرهای مختلف از جمله تهران مراجعه می کنند همانطور که در گزارش های مختلف خبرنگاران ما در بخش های مختلف خبری هم مشاهده کردید از عرضه بلیت بالاتر از نرخ مصوبی که راه و شهرسازی اعلام کرده خبر می دهند.
درباره چگونگی فروش بلیط به سمت شهرها و مرزهای غربی کشور گفت :امشب ساعت 24 باتوجه به پیگیری های که کردیم و کمک ستاد اربعین قرار است که سیستم های پیش فروش ما به سامانه سماح وصل شوند و صرفا بلیت را برای عزیزانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند صادر می کنیم.
امانی در پاسخ به اینکه چرا از روز اول بلیت اتوبوس به صورت اینترنتی فروش نرفت گفت : باتوجه به محدودیت هایی که ما داریم درخصوص ناوگان اتوبوسی ، دیروز از همین سامانه 20 سرویس برای خسروی و ایلام و مهران بلیت فروختند اما باتوجه به آماده شدن زیرساخت ها و یکی شدن با سامانه سماح برای جلوگیری از بازار سیاه و دلالی و صرفا برای عزیزانی که سامانه سماح ثبت نام کردند ساعت 24 امشب سامانه هایمان یکی می شود و 50 درصد از ظرفیت شرکت ها به صورت اینترنتی پیش فروش می شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : تا 24 دیشب نزدیک 178 هزار نفر از زائران با ناوگان حمل و نقل جاده ای به مرز مراجعه کردند . همانطور که پیش بینی می شود نزدیک به 63 درصد از مقصد زائران مرز مهران ، 32 درصد شلمچه ودو درصد چزابه بوده است و بقیه مرزهای خسروی و تمرچین و باشماق نزدیک به سه درصد مقصد زائرین عزیز ما بود. از این تعداد ، نزدیک به 32 هزار صندلی ،اینترنتی فروش رفته است . بلیط های اینترنتی درحال حاضر به صورت محدود نزدیک به 20 درصد فروخته می شود اما از ساعت 24 امشب بعد از اینکه سامانه ما با سامانه سماح یکی شد 50 درصد ظرفیت پیش فروش می شود و حتی روز نزدیک به اربعین بیش از 90 درصد پیش فروش ما از طریق اینترنتی خواهد شد.
امانی درباره فروش روزانه بلیت اتوبوس برای سفر اربعین گفت : وقتی به بحث پیش فروش اشاره می کنیم برای روزهای آتی هم ظرفیت مشخص می کنیم.
آقای امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره تعداد اتوبوس های درنظر گرفته شده برای سفر اربعین گفت :8 هزار دستگاه از ناوگان حمل و نقل جاده ای درنظر گرفته شده که قرار است ما از ظرفیت کارخانجات و شرکت های بزرگ که سرویس هم دارند استفاده کنیم تا به ویژه برای برگشت زائران بتوانیم حداقل دو یا سه هزار از ناوگانی که در اختیار موسسات برای سرویس کارکنانشان را در آن ایام بتوانیم استفاده کنیم.
امانی گفت : حتما در آن ایام برای رفت و برگشت زائران محدودیت داریم اما کمبود نداریم به هر حال زائران سفرشان را براساس برنامه زمانبندی ده پانزده روزه شروع می کند اما برگشت باتوجه به اینکه بیش از 80 درصد از زائران ظرف سه روز به مرزهای ورودی کشور وارد می شوند بیشترین کمبود را ما در آن ایام خواهیم داشت تمام تلاشمان این است که ظرفیت برگشت زائرین را افزایش بدهیم و از هر ظرفیتی که در کشور است بتوانیم استفاده کنیم از قبل هم اعلام کردیم باتوجه به محدودیت ناوگان حمل و نقل عمومی باتوجه به اینکه همزمان شده بحث اربعین با بازگشایی دانشگاه ها و مدارس و همچنین شهریور سفرهای تابستانی مردم عزیزمان ما باید ناوگان را طوری برنامه ریزی کنیم که بتوانیم سرویس های داخلی کشور هم جوابگو باشد. اما برای برگشت هم عمده تلاشمان این است که از هر ظرفیتی که هر جا است بتوانیم استفاده کنیم و با کمترین مشکل بتوانند سفر خودشان را انجام دهند. از قبل هم ستاد اربعین اشاره کرد عزیزان ما سعی کنند که از ناوگان شخصی خودشان هم استفاده بکنند باتوجه به ظرفیت پارکینگ هایی که در مرزهای مختلف ایجاد شده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره نحوه نظارت هم گفت : همکارانمان در پایانه ها حضور دارند میز خدمت در پایانه هاست سامانه گویای 141 به صورت کامل در خدمت مردم عزیز هستیم به هیچ عنوان قبول نخواهیم کرد براساس نرخ هایی که اعلام شده و همه شرکت هایی که ملزم شدند و تمامی شرکت ها قیمت ها را نصب کردند در ورودی شرکت هایشان و باید حتما این رعایت بشود. اگر چنانچه تخلفی صورت بگیرد مردم عزیز از این میز خدمتی که اشاره کردم از سامانه 141 که گفتم به ما اطلاع رسانی کنند. ما کمیسیون های ویژه رسیدگی به تخلفات را تشکیل دادیم که در خود پایلوت ها رسوخ پیدا می کنند و در آن واحد با تخلف صورت گرفته ثبت می کنند و حتی منجر به تعطیلی شرکت حمل و نقل هم شده است.
آقای امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای: این سوال امروز هم اینجا بود و از خود من هم پرسیدند، براساس نوسازی ناوگان که سالیان گذشته انجام شده 25 نفره است تعداد کمی اتوبوس 44 نفره داریم اما ما ملزم بودیم که همه قیمت ها را اعلام کنیم و اگر اتوبوسی 44 نفره باشد با همان قیمت اعلام شده و اتوبوسی که 25 نفره است با قیمتی که اعلام شده الان هم که بازدید کردم اتوبوس هم هست و مادر داخل ترمینال کمبودی نداریم .
آقای امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : اولا عذرخواهی می کنم به خاطر کمبودهایی که ما در بخش ناوگان حمل و نقل داریم و خواهشم از زائران عزیز این است که برای برگشت خودشان به سامانه 2000141 حتما مرز ورودی شان را قبل از اینکه حرکت بکنند به سمت مرز پیامک بکنند تا ما بتوانیم بهترین برنامه ریزی برای سرویس هایمان انجام بدهیم.

 

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما