امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 10:55

Afrang Khabar

1401/5/24 22:55

رئیس جمهور در جریان فرآیند نظارت ستادی بر فعالیت وزارتخانه‌های دولت، امروز دوشنبه در دومین جلسه، به وزارت جهاد کشاورزی رفت و در جمع مدیران ارشد این وزارتخانه حضور یافت.

مأموریت رئیسی به وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین امنیت غذایی پایدار

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دومین جلسه نظارت ستادی بر فعالیت وزارتخانه‌ها مهم‌ترین ماموریت وزارت جهاد کشاورزی را تامین امنیت غذایی پایدار برای کشور خواند و گفت: وزارت جهادکشاورزی باید زمینه تامین غذای سالم، با کیفیت، ارزان و با منشا داخلی، را در کشور فراهم کند، لذا نقش این وزارتخانه در خودکفایی و امنیت غذایی کشور راهبردی و بسیار تعیین کننده است.

رئیس جمهور تکمیل زنجیره ارزش در حوزه محصولات کشاورزی را جزء مهم‌ترین وظایف وزارت جهادکشاورزی خواند و افزود: این وزارتخانه باید زنجیره ارزش کالاهای اساسی را با اولویت گندم و دانه‌های روغنی و با هماهنگی بین حلقه‌های مختلف این زنجیره توسعه داده و گامی راهبردی در راستای استقلال و امنیت غذایی کشور بردارد.

فرآوری محصولات کشاورزی با هدف رونق صنایع تبدیلی و توسعه صادرات در این حوزه دیگر تاکید مهم آقای رئیسی به مدیران ارشد وزارت جهادکشاورزی بود.

آقای رئیسی با اشاره به ظرفیت عظیم باغداری و اراضی کشاورزی و نیز تنوع اقلیمی کشور خاطرنشان کرد: با این ظرفیت بالا، روا نیست که سهم کوچکی از بازار محصولات فرآوری شده دنیا در اختیار کشورمان باشد. توسعه صنایع تبدیلی و تکمیل زنجیره ارزش، مهم‌ترین پیش‌نیاز توسعه اقتصاد کشاورزی در کشور است که خود می‌تواند، موجب توسعه اشتغال و افزایش درآمد خصوصا در مناطق روستایی شود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما