امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 10:19

Afrang Khabar

1401/5/12 22:19

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در راستای اقدامات جلوگیری محکومان به قصاص و در نتیجه تلاش مجموعه توسعه حل اختلاف استان در سال گذشته تعداد ۶۰ فقره پرونده و در سه‌ماهه اول سال جاری تعداد ۲۰ فقره پرونده قص

۸۰ پرونده قصاص در خوزستان  به صلح ختم شد

به گزارش افرنگ خبر / دهقانی  در مورد عملکرد شورای حل اختلاف استان گفت: در راستای تأسیس شوراهای حل اختلاف تخصصی امور شهرداری، بنا به دستور رئیس قوه قضاییه در مورد تشکیل شوراهای حل اختلاف ویژه در امور مدیریت شهری این امر در دستور کار قرار گرفته و در دست اقدام است.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در راستای اقدامات جلوگیری محکومان به قصاص و در نتیجه تلاش مجموعه توسعه حل اختلاف استان در سال گذشته تعداد ۶۰ فقره پرونده و در سه‌ماهه اول سال جاری تعداد ۲۰ فقره پرونده قصاص به صلح و سازش منجر شده است.

وی گفت: شعب تخصصی دیگری نیز در حال حاضر در شوراهای حل اختلاف از قبیل شعب ویژه پزشکان، نظام مهندسی، املاک، کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، تخصصی اتاق بازرگانی، ویژه کانون اصلاح و تربیت اهواز، ویژه خانواده شهدا و ایثارگران فعال هستند.

دهقانی در مورد میزان حضور در اجتماعات مردمی و مساجد و گفت‌وگو با مردم( ملاقات مردمی) طی یکسال گذشته گفت: در این مدت ۱۴ جلسه ملاقات مردمی همراه با معاونان برگزار و به درخواست های ۶۵۵ نفر رسیدگی شده است .

وی ادامه داد: همچنین ۸۹۲ جلسه با حضور روسا و دادستان های استان تشکیل شد که در این جلسات مشکلات ۵۲ هزار و ۹ نفر مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفته است.

دهقانی گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۱۶ فقره گزارش مردمی به این دفتر ارسال شده است که جهت پیگیری به شعب مختلف دادگستری و ادارات غیر دادگستری ۲۱۰ نامه ارسال شد. همچنین در دو ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد ۸۴ گزارش دریافت، که ۷۰ فقره نامه جهت پیگیری این گزارشات ارسال شده است.

وی گفت: همچنین در بازدید از منطقه محروم زرگان تعداد ۸ گزارش مربوط به حیطه کاری شعب دادگستری دریافت شد که به همه‌ی آنها رسیدگی شد./منبع: میزان

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما