امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:03

Afrang Khabar

1401/5/2 17:3

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان از واردات بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی از آغاز امسال تاکنون از طریق بندر امام خبر داد.

واردات بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی تاکنون از بندر امام (ره)

به گزارش افرنگ خبربه نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ امید جهان نژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان با اعلام اینکه فرآیند تأمین کالا‌های اساسی کشور حتی یک روز هم تعطیلی ندارد، گفت: اکنون دو فرزند کشتی اقیانوس‌پیما به وزن ۸۰ هزار تن در لنگرگاه بندر امام (ره) آماده پهلوگیری و تخلیه است و سه فروند کشتی دیگر نیز طی هفته‌های آینده از طریق آب‌های سرزمینی ایران وارد این بندر خواهند شد.

واردات بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی تاکنون از بندر امام (ره)جهان نژادیان با تأکید بر حجم بالای ترافیک کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی در بندر امام (ره) افزود: هم‌اکنون، محموله‌های یک فروند کشتی بزرگ حامل کالا‌های اساسی در این بندر در حال تخلیه، بارگیری و ارسال به مقاصد تعیین شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه عملیات تأمین کالا‌های اساسی سرعت بیشتری گرفته است، تصریح کرد: پس از اجرای عملیات تخلیه کشتی یاد شده، یک کشتی بزرگ حامل ۷۰ هزار تن گندم و یک کشتی دیگر به وزن ۱۰ هزار تن روغن خام خوراکی، آماده پهلوگیری و تخلیه محموله خواهند شد.
جهان نژادیان همچنین از ورود سه فروند کشتی حاوی کالا‌های اساسی در هفته‌های آینده به کشور از طریق بندر امام (ره) خبر داد و خاطرنشان کرد: این کشتی‌های حامل کالای اساسی شامل دو کشتی به وزن ۸۵ هزار تن روغن خام خوراکی و یک کشتی حامل ۶۷ هزار تن گندم هستند که از مجموعه خرید‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران و برای تأمین نیاز مصرفی خانوار‌ها و مصرف صنایع وارد کشور خواهند شد.
گفتنی است، بندر امام خمینی (ره) از مبادی اصلی ورود کالای اساسی به کشور است که از آغاز امسال تاکنون، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی از طریق این بندر وارد کشور شده است و ورود کالا تا پایان سال از طریق این بندر ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما