امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 12:20

Afrang Khabar

1401/4/30 0:20

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته است سفیر کشورمان در سوئد را برای پاره‌ای از مشورت‌ها به تهران فراخواند.

فراخوان سفیر ایران در سوئد، برای مشورت

به گزارش افرنگ خبر /ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران، در اعتراض به بیانیه و حکم غیر قانونی صادر شده در سوئد علیه آقای حمید نوری که مبتنی بر اتهامات بی پایه، مخدوش و ساختگی است، تصمیم گرفته است سفیر کشورمان در سوئد را برای پاره‌ای از مشورت‌ها به تهران فراخواند. 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، در پی حکم و بیانیه غیر قانونی صادر شده در سوئد درباره حمید نوری، شهروند ایرانی در حبس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، در اعتراض به بیانیه و حکم غیر قانونی صادر شده در سوئد علیه آقای حمید نوری که مبتنی بر اتهامات بی پایه، مخدوش و ساختگی است، تصمیم گرفته است سفیر کشورمان در سوئد را برای پاره‌ای از مشورت‌ها به تهران فراخواند. 

روزگذشته نیز سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست با خبرنگاران دراین باره گفت: جمهوری اسلامی ایران دادگاهی که در سوئد علیه شهروند ایرانی برگزار شده را کاملاً نمایشی می‌داند و از اساس آن را قبول ندارد.
وی درباره این دادگاه افزود: برگزاری این دادگاه نه تنها نقض حقوق یک شهروند بیگناه ایرانی بوده، بلکه نقض حاکمیت ایران نیز هست.
ناصر کنعانی اضافه کرد: ما معتقدیم دولت سوئد باید این اشتباه خود را جبران کند. مقامات سوئد ابراز می‌کنند که از گروهک تروریستی منافقین حمایت نمی‌کنند، انتظار به حق ما این است که دولت سوئد در عمل هم به این اظهارات پایبند باشد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: ما به پیگیری‌های خود در سطوح مختلف ادامه خواهیم داد. پیش از صدور حکم وزیر امور خارجه ۳ نوبت با همتای سوئدی خود گفتگو کرد. همچنین پس از صدور حکم اولیه یادداشت اعتراضی شدید کشورمان به طرف سوئدی داده شده و سفیر ما در سوئد نیز در ملاقات با قائم مقام وزیر خارجه سوئد شدیدا اعتراض کرد. برای گام‌های بعدی نیز بررسی‌ها (در داخل کشور) صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما