امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 01:56

Afrang Khabar

1401/4/29 1:56

سخنگوی انجمن صنعت تایر گفت: با ارائه تسهیلات به کارخانه داران تا ۲ سال آینده هم در تولید تایر‌های سنگین باری و اتوبوسی خودکفا می‌شویم و هم می‌توانیم مازاد تولید داشته باشیم.

خودکفایی در تولید تایر‌های سنگین با ارائه تسهیلات

به گزارش افرنگ خبرآقای مصطفی تنها با بیان اینکه نیاز سالیانه به انواع لاستیک سنگین باری و اتوبوسی دو میلیون و ۲۰۰ هزار حلقه است، گفت: تایر‌های کامیون ۲ نوع است، یک نوع تایر‌های بایاس است که تایر‌های صنعتی بوده و همیشه در کشور تولید می‌شود.

سخنگوی انجمن صنعت تایر در ادامه افزود: یک نوع دیگر تایر، رادیال تمام سیمی است که از این نوع تایر ۲ کارخانه در دست بهره برداری است و توانسته حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد نیاز کشور را تامین کند.

مصطفی تنها با بیان اینکه در تایر بایاس علاوه بر نیاز بازار، مازاد تولید هم داریم، گفت: کارخانه‌های تولید تایر بایاس قادرند بیش از نیاز بازار تایر تولید کنند.

وی افزود: نیاز است تسهیلاتی در اختیار کارخانه داران قرار گیرد و طرح‌هایی در دست اجراست که اگر راه بیفتد، در تولید لاستیک‌های رادیال تمام سیمی نیز مازاد تولید خواهیم داشت.

سخنگوی انجمن تایر در پایان گفت: با توجه به نرخ ارز که دولتی آن تک نرخی شده و قیمت آن ۲۴ هزار تومان است، کارخانه نمی‌تواند یک مرتبه ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در اجرای طرح‌های مازاد تولید تایر کند، چرا که هزینه‌های ریالی هم دارد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما