امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 12:30

Afrang Khabar

1401/4/26 0:30

درصد بالایی از بازار خاویار جهان به ایران تعلق دارد. محصولی با ارزش افزوده بالا که می‌توان با کمک فناوری و نوآوری، بهره‌وری آن را ارتقا داد.

افزایش سهم شرکت‌های دانش‌بنیان حامی صنعت خاویار

به گزارش افرنگ خبرصنعتی که به عنوان یکی از درآمدزاترین صنایع صادراتی کشور شناخته می‌شود و اگر صید بی رویه آنها ادامه یابد این ذخیره ارزشمند را از دست خواهیم داد. اما فناوری و دانش می‌تواند یکی از راه‌های نجاتی باشد که برای تداوم این صنعت به کار گرفته شود. همایش ملی ماهیان خاویاری هم از جمله رویدادهایی است که با هدف تزریق فناوری و نوآوری به این عرصه درآمدزا برگزار می‌شود.

افزایش سهم شرکت‌های دانش‌بنیان حامی صنعت خاویار

«هفتمین دوره همایش ملی ماهیان خاویاری، نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته» امروز 26 تیرماه سال 1401 با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود تا چالش‌ها و توانمندی‌های بومی در این حوزه ارائه شود.

محورهای اصلی این رویداد شامل «تولید ماهیان خاویاری در ایران و جهان»، «صادرات، بازارهای هدف و چالش ها»، «مولدسازی، بچه ماهی با کیفیت و تولید خاویار»، «نظارت و بازرسی بر فرآوری خاویار و مشتقات آن»، «نقش شرکت های دانش بنیان در زنجیره ارزش»، «اهمیت مدیریت بهداشت و بیماری مزارع خاویاری»، «غذا و نقش آن در کیفیت گوشت و خاویار تولیدی» و «بورس جهانی خاویار» می‌شود.

هفتمین همایش ملی ماهیان خاویاری، نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته با شعار «خاویار ایرانی، نشان جهانی» با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان شیلات ایران، جمعی از تولیدکنندگان و صاحبان صنعت خاویار و شرکت های دانش بنیان و خلاق در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار خواهد شد. برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای فناورانه هم یکی از برنامه‌های جانبی این رویداد است.

 

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما