امروز : جمعه ۲ آذر ۱۴۰۳ - 06:26

Afrang Khabar

1401/4/25 18:26

مدیرعامل رایتل خبر داد:

رضاخواه گفت: یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های این مجموعه مربوط به طرح ققنوس می‌شود که در سطح بین‌المللی رقیبی ندارد.

بومی سازی یکی از پیچیده‌ترین شبکه مخابراتی

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از روابط عمومی رایتل، یاسر رضاخواه مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل در همایش سراسری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که روز پنجشنبه 23 تیرماه 1401 در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا وسیما برگزار شد، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال عملکرد مطلوبی داشتیم و بر اساس همین عملکرد انتظار داریم تا پایان سال رشد درآمدی نزدیک به 50 درصد را محقق کنیم.

مدیرعامل شرکت رایتل با اشاره به اینکه در گذشته گفته می‌شد رایتل برای مجموعه شستا اصطلاحا سرطان شده است؛ تصریح کرد: رایتل در سال 97 حدود 600 میلیارد تومان زیان یکساله را شناسایی کرده و کل سود شستا در آن برهه زمانی حدود 3 الی 4 هزار میلیارد تومان بود اما در نهایت با تمام مشکلاتی که وجود داشته توانستیم رایتل را به مسیر سودسازی برسانیم.
 
مدیرعامل شرکت رایتل تشریح کرد: گاهی گفته می‌شود که با وجود مشکلات داخلی و تحریم‌ها نمی‌توان اقدام موثری کرد اما این مجموعه توانست در یک بازه سه ساله درآمد خود را در سخت‌ترین دوران تحریم نزدیک به سه برابر کند و این درحالی بوده که هزینه‌های آن تنها 41 درصد رشد کرده است.
 
وی با تاکید بر اینکه رایتل رشد شتابداری دارد، گفت: با مقایسه فروردین ماه سال گذشته با امسال خواهیم دریافت که این مجموعه در درآمد 21 درصد و در ترافیک 16 درصد رشد داشته است. همچنین این رشد در خرداد ماه افزایش بیشتری پیدا کرده است و به ترتیب به 30 و 35 رسیده است. طبق پیش بینی‌های انجام شده این رشد در تیر ماه نیز افزایش خواهد داشت. 
 
رضاخواه بیان کرد: رشد درآمد و ترافیک مجموعه رایتل در حالی رقم خورده که بازیگران اصلی صنعت ارتباطات به علت پایان محدودیت‌های کرونا و بازگشایی مراکز آموزشی با چنین رشدی مواجه نبوده و بعضا افت ترافیکی را نیز تجربه کرده‌اند. 
 
وی افزود: رایتل دارای تعدادی سایت بوده که برای این مجموعه، صندوق‌های درآمدی به حساب می‌آید و برای توسعه و افزایش ظرفیت آنها نیازمند سرمایه زیادی هستیم. از طرفی تعدادی مشترک وجود داشته که از این سایت‌ها استفاده می‌کنند و اگر اندکی در منابع و مصارف، توازن برقرار نشود باعث می‌شود سرمایه‌گذاری‌های ایجاد شده، بهینه نباشد.
 
مدیرعامل شرکت رایتل توضیح داد: اگر تعداد سایت‌ها کم و ظرفیت ترافیکی آنها پایین باشد و در عوض تمرکز خود را بر بازاریابی بگذاریم، کیفیت دچار افت می‌شود و در نهایت مشتری که با هزینه هنگفتی جذب شده از دست می‌رود؛ در چنین حالتی عملکرد شرکت منفی می‌شود. اگر در زیرساخت‌ها هزینه و سرمایه‌گذاری زیادی کنیم اما در بازاریابی عملکرد ضعیفی داشته باشیم، درآمد و اثرهای مالی این هزینه‌ها باز نمی‌گردد و در نتیجه صورت‌های مالی شرکت به مسیر زیان‌دهی باز خواهد گشت. بنابراین ناچاریم یک قدم، یک قدم و با حساسیت بالا این فاکتورها را مدیریت کنیم. 
 
رضاخواه مطرح کرد: سایت‌های رایتل 95 درصد پراکندگی جمعیتی کشور را پوشش می‌دهد؛ البته در برخی از مناطق تکنولوژی ضعیف  3G وجود دارد که مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال دیگر از تکنولوژی ضعیف استفاده نخواهیم کرد و همه سایت‌های ما به تکنولوژی  4Gو  4.5Gمجهز می‌شوند.
 
مدیرعامل شرکت رایتل تشریح کرد: توسعه مناطق تحت پوشش این شرکت در نواحی کم برخوردارتر اولویت رایتل است و در تهران اگر سهم بازار ما قریب به 10درصد باشد، در مناطق اطراف تهران مانند شهریار، شهرقدس و ملارد این مقدار به 30 درصد می‌رسد. دلیل اقبال به این اپراتور در این مناطق، تعرفه‌های پایین‌تر رایتل بوده و شرکت، تمرکز بیشتری را به مناطق کم برخوردار اختصاص داده است.
 
وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های مجموعه رایتل، گفت: یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های این مجموعه مربوط به طرح ققنوس می‌شود که در سطح بین‌المللی کم‌نظیر است؛ پیچیده‌ترین نود شبکه‌های مخابراتی سیار، تجهیز شارژینگ و بیلینگ است که ما این راهکار را با توان داخلی بومی‌سازی کرده‌ایم.
 
رضاخواه در تکمیل سخنان خود گفت: این نود می‌تواند میلیاردها تراکنش را در روز پردازش کند و در سراسر دنیا تنها شرکت‌های سازنده این تجهیز بسیار محدود هستند و ما با همکاری شرکت‌های دانش بنیان داخلی و توان نیروهای متخصص رایتل، بومی‌سازی این تجهیز را آغاز کرده‌ایم و تا امروز محاسبات مصرف حدود ده درصد از مشترکین به این زیرساخت منتقل شده است؛ لازم به ذکر است شرکت‌های دیگر نیز با مشکلاتی در حوزه این زیرساخت مواجهند که امیدواریم موفقیت این پروژه فتح بابی برای دیگران جهت بومی‌سازی در تجهیزات بالادستی شبکه‌های مخابراتی باشد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما