امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 04:54

Afrang Khabar

1401/4/23 16:54

رییس آژانس شبکه گاز آلمان گفت مشتریان از سال آینده باید انتظار داشته باشند که قبض‌ها با افزایش سه برابری برای آن‌ها ارسال شود.

هزینه گاز خانگی در آلمان سه برابر می‌شود

به گزارش افرنگ خبر /رییس آژانس شبکه گاز آلمان هشدار داد: با توجه به شرایط موجود، هزینه گاز در آلمان برای هر خانوار در سال آینده دستکم سه برابر می‌شود.

کلاوس مولر گفت: برای کسانی که در حال حاضر قبوض هزینه‌های گرمایشی خود را دریافت می‌کنند، هنوز پیامدهای جنگ اوکراین در نظر گرفته نشده است، اما مشتریان از سال آینده باید انتظار داشته باشند که قبض‌ها با افزایش سه برابری برای آن‌ها ارسال شود.

رییس آژانس شبکه گاز آلمان ادامه داد: این واقع بینانه است که مشتریانی که در درهم اکنون ۱۵۰۰ یورو در سال برای گاز می‌پردازند در آینده ۴۵۰۰ یورو و بیشتر بپردازند.

مولر افزود: برخی از قیمت‌ها در بورس‌ها هفت برابر شده است، اما این‌ها بلافاصله به دست مصرف کنندگان نمی‌رسد، در عین حال در زمان سررسید، باید هزینه آن را پرداخت کنند.

وی از مردم خواست تمهیداتی برای صرفه جویی و کنترل مصرف در پیش بگیرند.

روسیه انتقال گاز به آلمان را از طریق خط لوله نورد استریم ۱ به دلیل تعمیرات قطع کرده است و مقامات آلمانی نگرانند که پس از دوره تعمیرات هم از گاز روسیه به طور کامل محروم شوند. از دوشنبه ۲۰ تیر تعمیرات به مدت ۱۰ روز آغاز شده است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما