امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 01:17

Afrang Khabar

1401/4/22 1:17

وزیر کشور گفت: برای همکاری با دمشق در طرح دعاوی به مجامع بین‌المللی علیه اقدامات ضد زیرساخت‌ها و محیط‌زیست و جنایت‌های انسانی قدرت‌های مداخله‌گر در سوریه، آمادگی داریم.

ایران آماده شکایت از اقدامات ضدمحیط‌زیستی مداخله‌گرها

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی عصر چهارشنبه در دیدار حسین جمیل مخلوف وزیر اداره محلی و محیط زیست سوریه که در وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت و ملت سوریه در جنگی نابرابر از سوی نظام سلطه جهانی قرار دارند، ادامه داد: تروریست‌ها با حمایت قدرت‌های مداخله گر در سوریه، دست به جنایت و اشغالگری می‌زنند.
وزیر کشور اضافه کرد: کشور‌های غربی به حقوق بشر، نگاه ابزاری دارند و امروز با حمایت این کشورها، زیست سالم در سوریه اعم از امنیت عمومی و زیرساخت‌های صنعتی و کشاورزی نابود شده است.
دکتر وحیدی با طرح این پرسش که "به چه دلیل سوریه آباد را با هزاران تن مواد منفجره به ویران کردند؟ " گفت: به تازگی نیز شاهد حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به فرودگاه‌ها و بنادر سوریه بوده‌ایم و این حملات را کسی محکوم نکرد.
وی با اشاره به برگزاری همایش محیط زیست کشور‌های همسایه در تهران ابراز امیدواری کرد این کنفرانس، اثرگذار و زمینه‌ای برای همکاری‌های عمیق‌تر و راهبردی‌تر میان کشور‌های همسایه درگیر با مسایل زیست محیطی باشد.
وزیر کشور با تاکید بر روابط عمیق و گسترده ایران و سوریه در چهار دهه گذشته، خاطر نشان کرد این رابطه راهبردی بین تهران و دمشق در دنیا بی نظیر است.
وی همچنین، مقاومت را ویژگی مشترک ایران و سوریه در برابر زیاده‌خواهی استکبار و صهیونیسم دانست.
دکتر وحیدی در ادامه این دیدار خواستار توسعه دیپلماسی شهری و همکاری در حوزه شهر هوشمند و شهر بی زباله میان دو کشور شد و گفت ایران با داشتن یکهزار و ۴۰۰ شهر و ۳۸ هزار روستا، در حوزه مسائل شهری تجربیات خوبی دارد که می‌تواند در زیر ساخت‌های سوریه به کار گرفته شود.
وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مدیریت بحران‌های طبیعی و زیست محیطی هم ظرفیت مناسبی برای همکاری دو طرف است، تصریح کرد: ایران و سوریه دارای مشکل ریزگرد هستند و باید راه حل مشترکی را برای حل این چالش اجرایی سازیم.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما