امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:02

Afrang Khabar

1401/4/15 21:2

معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: با افتتاح سردخانه ۵ هزار تنی و بخش سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی، محصولات مختلف کشاورزان به صورت درون شبکه‌ای خرید و به طور مستقیم به بازار عرضه می‌شود.

افتتاح سردخانه و کارخانه بسته بندی محصولات کشاورزی

به گزارش افرنگ خبرامیرحسین محمدزاده معاون­ توسعه و مدیریت منابع سازمان مرکزی تعاون روستایی در مراسم افتتاح­ سردخانه ۵ هزار تنی اتحادیه مرکزی­ تعاونی‌های کشاورزی و روستایی کشور در تهران­ اظهار داشت: به منظور تکمیل زنجیره ارزش افزوده محصولات کشاورزی، از زمین های­ کشاورزی تا بازار، واسطه ها­حذف می‌شوند تا تشکل‌های کشاورزی محصول خود را به طور مستقیم به بازار عرضه کنند و سازمان تعاون روستایی نیز این فعالیت را رصد می‌کند.


محمدزاده افزود: در گذشته کشاورزان فقط­ محصولات­ کشاورزی را تولید­ و واسطه‌ها­ این محصولات را خرید یا پیش خرید می‌کردند تا به­ بازار عرضه کنند؛ حتی واسطه‌ها در مواردی این محصولات را ذخیره می‌کردند تا در آینده بتوانند با قیمت بالاتر به فروش برسانند.
افتتاح سردخانه و کارخانه بسته بندی محصولات کشاورزی
معاون­ توسعه و مدیریت منابع سازمان مرکزی تعاون روستایی در ادامه گفت: با افتتاح این سردخانه با ظرفیت ۵ هزار تن و احداث دستگاه سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی، ­محصولات کشاورزان را در فصول زراعی مختلف از سطح کشور خریداری و در این مکان بسته بندی می‌کنند.

وی تصریح کرد: سامانه توزیع هوشمند و بدون واسطه نیز ایجاد شده تا این محصولات به طور مستقیم به دست مصرف کننده نهایی برسد تا در نهایت خود اعضای اتحادیه‌های کشاورزی با ۸ میلیون نفر عضو، از سود این فعالیت اقتصادی بهره ببرند.

محمدزاده در پایان گفت: برنامه ریزی شده تا مازاد تولید محصولات کشاورزان­ که در این فضا فرآوری و آماده عرضه به بازار می‌شود، آن نیز­صادر شود، سردخانه کهریزک اتحادیه‌های کشاورزی، قابلیت نگهداری تمام محصولات کشاورزی اعم از باغی، زراعی و دامی را دارد.
­

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما