وی افزود: اجرای طرح جناغی به منظور روانسازی ترافیک اجرا میشود و آن حجم سنگین که در ورودیها داشتیم از بین رفته و تاثیر بسیار زیادی در روانسازی ترافیک و ایمنی عبور و مرور داشته است.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهارداشت: پلیس در حوزه مهندسی ترافیک در محدودههای بزرگراهی اقدامات مهمی از جمله جایگزینی نیوجرسیها (بلوکهای سیمانی) با گاردریل را انجام داده که این اقدام تاثیر بسیار زیادی در کاهش تصادفات و ایمنی تردد عبور و مرور داشته و توانسته است از شدت تصادفات بکاهد.
وی اضافه کرد: در حوزه ایمنسازی ترافیک اقدامات مهمی انجام شده از جمله اینکه اگر خودرویی نیاز به توقف و ایستادن داشته باشد یا دچار خرابی شود، محلهایی با آشکارسازی تعیین شده تا خودرو بتواند به راحتی در آن محل توقف کند و حادثهای روی ندهد.
رازقی با اشاره به نظارت و کنترل بر تخلفات در محورهای بزرگراهی توسط تیمهای راهور افزود: نظارت و کنترل زیادی بر تخلفات در محورهای بزرگراهی توسط تیم های پلیس راهور تهران بزرگ وجود دارد که بخشی از این اقدامات، توقیف ساعتی خودروها است تا اگر رانندهای مرتکب تخلفات سرعت و سبقت شود، خودروی وی در همان محل تخلف متوقف و در این طرح به عنوان مجازات جایگزین توقیف ساعتی میشود.
وی افزود: اقدام مهم دیگر در پلیس راهور تهران بزرگ برای آنکه بتوانیم سرعتهای غیر مجاز را کنترل کنیم، تشکیل قرارگاه سرعت است به این صورت که با هماهنگی مراجع قضایی هر صبح برای کسانی که با سرعت بالا در محورهای بزرگراهی تردد کنند از طریق سامانهها شناسایی و این افراد به پلیس راهور تهران بزرگ احضار میشوند.
به گفته رازقی، اگر کسی شب با سرعت غیرمجاز در یکی از بزرگراهها تردد کند، صبح برای وی پیامکی ارسال میشود تا حتما در اولین فرصت به پلیس راهور تهران بزرگ مراجعه کند و ضمن اینکه تحت آموزش قرار میگیرد باید تعهدی مبنی بر تکرار نکردن تخلف نیز بدهد و سرعت غیرمجاز نداشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: این اقدام تاثیر بسزایی در کاهش تخلفات داشته و کسانی که طی مدت اخیر برای آموزش مراجعه کردهاند، دیگر مرتکب تخلف نشدهاند.