به نقل از ارث، کارشناسان استدلال میکنند که بهبود شرایط مدرسه میتواند بهطور قابلتوجهی فعالیت بدنی در بین نوجوانان را افزایش دهد این موارد شامل ارتباط مدرسه، حمایت اجتماعی همسالان، حمایت اجتماعی بزرگسالان، پذیرش فرهنگی، محیط فیزیکی، ایمنی مدرسه، قلدری و محیط حمایتی مدرسه است.
محیط مدرسه نقش مهمی در کمک به کودکان برای ایجاد رفتارهای سالم مانند ایجاد عاداتغذایی سالم یا درگیر شدن در فعالیت بدنی بیشتر ایفا میکند.
جانانی آر تاپا، استادیار دانشگاه جورجیا و سرپرست این مطالعه گزارش کرد: «مدت زمان استراحت، امکانات فیزیکی و محیطهای اجتماعی در مدارس بر فعالیتبدنی دانشآموزان تاثیر میگذارد.»
به گفته تاپا، جو مدرسه نقش مهمی در تعیین میزان احساس راحتی نوجوانان در شرکت در ورزش و سایر فعالیتبدنی دارد.
تاپا گفت: ما چیز زیادی در مورد نقش جو مدرسه بر فعالیتبدنی نمیدانیم اما موانعی هست که گروههای خاصی از دانشآموزان با آن مواجه بودند. از این رو، ما میخواستیم تفاوت را بر اساس جنسیت بررسی کنیم.
محققان این موضوع را با استفاده از دادههای یک نظرسنجی سراسری در بیش از ۳۶۰ هزار دانشآموز دبیرستانی انجام دادند که شامل سوالاتی در مورد سطوح فعالیتبدنی و جو مدرسه بود.
نتایج نشان داد که دانشآموزان دختر فعالیت بدنی کمتری نسبت به پسران گزارش کردند و تنها ۳۵ درصد از آنان در مقایسه با ۵۷ درصد از پسران فعالیت بدنی داشتند.
علاوه بر این، فعالیتبدنی از کلاس نهم تا دوازدهم، بهطور پیوسته برای هر دو جنس کاهش یافت. با این حال، زمانی که جو مدرسه در اکثر معیارها مثبت تلقی شد، سطح فعالیت بدنی برای هر دو جنس افزایش یافت.
نتایج این مطالعه در مجله Adolescence منتشر شده است.