امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 02:01

Afrang Khabar

1401/3/19 14:1

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ بیکاری در استان از متوسط کشور بالاتر است.

نرخ بالای بیکاری در چهار محال و بختیاری

به گزارش افرنگ خبر /علی شهریارپور ظهر سه شنبه در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نرخ بیکاری در این استان از متوسط کشوری بالاتر است، اظهار کرد: استان ۱.۹ درصد از بیکاران کشور را داشته که در حال حاضر این مهم به ۱.۶ کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نرخ بیکاری در سال‌ها ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۵.۲ و ۱۲.۳ بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: برای کاهش نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری نیازمند همدلی و همراهی است که باید به منظور یک رقمی کردن نرخ بیکاری در استان تلاش شود.

شهریارپور به افزایش صادرات از چهارمحال و بختیاری طی سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۲ میلیون دلار کالا از این استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه صادرات از چهارمحال و بختیاری از لحاظ ارزش ریالی ۷۷ درصد افزایش یافته است، افزود: این مهم در بخش وزنی رشد ۲۵۲ درصدی داشته است.

شهریارپور به افزایش صادرات از چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: کالاها از این استان به ۱۴ کشور صادر می‌شود که در سال گذشته هزار و ۷۰۰ اظهارنامه گمرکی در استان صادر شده است.

 
 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما