امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 02:45

Afrang Khabar

1401/3/17 2:45

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با چو هیون دونگ معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی در سئول با رسانه‌ها صحبت کرد و گفت: پاسخ به آزمایش هسته‌ای کره شمالی احتمالا درخصوص سوییفت خواهد بود.

خشم آمریکا از آزمایش هسته‌ای کره شمالی

به گزارش افرنگ خبر / به نقل از رویترز، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا امروز سه شنبه ۷ ژوئن ۲۰۲۲ در سئول با چو هیون دونگ معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی دیدار و پس از آن گفت: پاسخ به آزمایش هسته ای کره شمالی احتمالا درخصوص سوییفت خواهد بود.

شرمن ادعا کرد: جهان پاسخی قدرتمند و بسیار واضحی درباره آزمایش هسته‌ای کره شمالی خواهد داد.

این درحالی است که ارتش کره جنوبی روز دوشنبه شانزدهم خرداد اعلام کرد: روسای ستاد مشترک ارتش کره جنوبی و آمریکا در پاسخ به پرتاب چندین موشک کره شمالی، ۸ موشک بالستیک پرتاب و با موشک‌های زمین به زمین، اهداف واقع در دریای شرق را هدف گرفتند.

ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش ما مجموعه اقدامات تحریک کننده کره شمالی مبنی بر پرتاب آزمایشی چندین موشک بالیستیک را به شدت محکوم می‌کند و از این کشور می‌خواهد این اقدامات را که موجب افزایش تنش‌های نظامی در شبه جزیره کره می‌شود هر چه سریع‌تر متوقف کند.

فرماندهی آمریکا در منطقه هند و اقیانوس آرام اعلام کرد: در آزمایش شلیک موشک بالستیک واقعی که روز دوشنبه از شمال شرقی کره جنوبی صورت گرفت، ارتش آمریکا با یک موشک و ارتش کره جنوبی با ۷ موشک اهدافی را در دریای شرق (دریای ژاپن) هدف قرار دادند تا توانایی واکنش سریع خود را در برابر شرایط بحرانی نشان دهند.

به رغم تحریم‌های سختی که علیه کره شمالی اعمال شده است، پیونگ یانگ در سال جاری تلاش‌های خود را برای تقویت برنامه‌های موشکی خود مضاعف کرده است.

در واقع، شلیک موشک‌های بالسیتک به سمت اهدافی (از پیش مشخص شده در دریای شرق) دومین نمایش قدرت مشترک متحدان تحت رهبری یون سوک یول رئیس جمهوری جدید کره جنوبی به حساب می‌آید؛ رئیس جمهوری که وعده داد مواضعش را در برابر اقدامات تحریک کننده پیونگ یانگ تقویت خواهد کرد.

ارتش کره جنوبی روز یکشنبه پانزدهم خرداد اعلام کرد کره شمالی دست کم یک موشک بالستیک را در آب‌های ساحل شرقی خود شلیک کرد.

ستاد مشترک نیرو‌های مسلح کره جنوبی با اشاره به دریای ژاپن اعلام کرد: «کره شمالی یک یا چند موشک بالستیک ناشناس را در دریای شرقی شلیک کرد.»

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما