امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:09

Afrang Khabar

1401/2/7 21:9

وزیر کشور در واکنش به شایعه حضورش در شورای عالی امنیت ملی این خبر را تکذیب کرد.

شایعه بازگشت به شورای عالی امنیت ملی راتکذیب می‌کنم

به گزارش افرنگ خبر /احمد وحیدی امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: مسئولان محلی طالبان تصور می‌کند برخی نقاط مرزی باید در اختیارشان باشد و اشتباه می‌کنند، لذا مرزبانان ما آن‌ها را توجیه کردند که اشتباه تصور می‌کنند.

وزیر کشور افزود: از منابع رسمی در کابل درخواست داشته‌ایم که به این موضوع رسیدگی کنند و آن‌ها با دستورات لازم مانع از پیشروی منابع محلی طالبان شدند؛ زیرا این موضوعات حساسیت‌های فراوانی دارد و باید طرف‌های مقابل از ایجاد این حساسیت‌ها دوری کنند.
وحیدی با اشاره به اعزام نیرو‌های ارتش به مرز‌های شرقی کشور، گفت: با توجه به اتفاقات مرزی این حق وجود دارد که از تمامیت ارضی کشور چه به صورت عمدی یا سهوی توسط نیرو‌های مرزبانی ناجا یا ارتش محافظت شود و از طالبان درخواست داریم که مانع از تکرار چنین اتفاقاتی در مرز مشترک با ایران شوند.
وزیر کشور همچنین با اشاره به موضوع میانکاله، افزود: با توجه به دستور رئیس جمهور قرار شد تا نظر نهایی سازمان محیط زیست، پروژه تاسیس پالایشگاه در میانکاله متوقف شود.
وحیدی ضمن تکذیب شایعه بازگشتش به شورای عالی امنیت ملی گفت: خبر بازگشتم به شورای عالی امنیت ملی شایعه است.
وی درباره اهمیت حضور در راهپیمایی روز قدس هم گفت: در روز قدس ان شاء‌الله همه خواهند آمد و از نظر کرونا هیچ محدودیتی برای حضور وجود ندارد و با رعایت پروتکل‌ها، این مراسم به خوبی انجام خواهد شد.
وحیدی با بیان اینکه روز قدس از اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: اکنون مردم فلسطین تحت شدیدترین فشار‌ها از سوی رژیم غاصب صهیونیستی است و این باعث شرمساری است که برخی از کشور‌ها به دنبال عادی سازی با رژیم اشغالگر قدس هستند. امسال نیز مراسم روز قدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جهت حمایت از مردم فلسطین به خوبی انجام خواهد شد.
وزیر کشور همچنین با اشاره به تشکیل سازمان امور مهاجرین، تصریح کرد: با تشکیل این سازمان می‌توان مهاجرانی که در کشور ما حضور دارند سر و سامان پیدا کرده و افراد مهاجر دارای یک هویت مشخص شوند و انتظار داریم این لایحه در مجلس شورای اسلامی تصویب شده تا مقدمات لازم تشکیل این سازمان فراهم شود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما