امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:00

Afrang Khabar

1401/2/7 21:0

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: فراز و فرود‌های ایجاد شده در شاخص بورس ربطی به سازمان بورس ندارد و این سازمان هیچ نقشی در روند معاملات این بازار ندارد.

ادعای سازمان بورس درنقش نداشتن،درفرازوفرود‌های شاخص بورس

به گزارش افرنگ خبربه نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مجید عشقی گفت: اکنون بازار براساس اقدامات انجام شده روند خوبی را در پیش گرفته و به مرحله ایجاد ثبات و آرامش رسیده است.

 
وی مساله مدیریت بازار در وضعیت فعلی را از ۲ جنبه مورد تحلیل قرار داد و افزود: نخستین جنبه، جنبه مربوط به افزایش سود شرکت‌ها است و جنبه دیگر وابسته به بحث روانی مالی و رفتاری است که روند معاملات این بازار را تحت تاثیر خود قرار داده است.
 
عشقی بازار سرمایه را جزو بازار‌های آینده‌دار در اقتصاد کشور دانست و گفت: فردی که تصمیم به خرید سهام در بازار می‌گیرد؛ در واقع اقدام به دریافت سود در آینده می‌کند که در صورت وجود فضای مثبت روانی و نیز فضای معقول اقتصادی، خوش‌بینی‌ها نسبت به بازار بیشتر می‌شود و سرمایه‌گذاران تمایل به خرید سهام در بازار پیدا می‌کنند.
 
به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، ممکن است متغیر‌های واقعی در اقتصاد کشور با تغییر چندانی همراه نشوند، اما قیمت سهام شرکت‌ها تحت تاثیر ۲ جو مثبت و منفی ایجاد شده در بازار با تغییر همراه می‌شوند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما