امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:22

Afrang Khabar

1401/2/5 21:22

بحران بی خانمانی «فرزنو» یکی از شهر‌های کالیفرنیا را که از نظر هزینه مسکن در بهترین وضعیت بود، گرفتار کرده است.

بحران بی خانمانی در کالیفرنیا

به گزارش افرنگ خبر / بحران بی خانمانی یکی از شهر‌های کالیفرنیا را که از نظر هزینه مسکن در بهترین وضعیت بود، گرفتار کرده است.

روزنامه گاردین در مطلبی با این عنوان نوشت، «خسوس رامیرس» سال هاست به دنبال خانه‌ای در فرزنو کالیفرنیا می‌گردد که بتواند هزینه آن را بپردازد. او به شوخی می‌گوید آنقدر در خیابان‌ها می‌ماند تا در حدی که سرای سالمندان او را بپذیرند، پیر شود. او در دو سال گذشته بیشتر شب‌ها در خیابان خوابیده است. فرزنو سال گذشته نسبت به دیگر شهر‌های آمریکا بیشترین افزایش اجاره بها را داشت.
رامیرس زمانی که جمعیت بی خانمان‌های کالیفرنیا در میانه همه گیری کرونا رو به افزایش گذاشت، خانه خود را از دست داد. فرزنو پنجمین شهر بزرگ این ایالت و یکی از مقرون به صرفه‌ترین شهر‌ها از نظر هزینه مسکن، شاهد افزایش تعداد افراد بی خانمان از ۱۴۸۶ نفر در ۲۰۱۹ به حدود ۴۲۳۹ در ۲۰۲۱ بوده است.
مسئولان، زمانی فرزنو را نمونه‌ای موفق تلقی می‌کردند که توانسته است تعداد بی خانمان‌های خود را در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ شصت درصد کاهش دهد، اما این آمار حتی از قبل از همه گیری، مجددا رو به افزایش گذاشت. در ۲۰۱۹ فرزنو در مقایسه با دیگر شهر‌های بزرگ آمریکا بیشترین نسبت خیابان خواب‌ها را داشت.
اکنون هزینه‌های رو به افزایش مسکن، فقیرترین ساکنان این شهر را به زندگی در خانه‌های نامناسب یا ترک کردن همیشگی این ناحیه واداشته و بی خانمانی در این شهر به سطوح بی سابقه‌ای رسیده است. مسئولان می‌گویند برای یافتن راه حل تلاش می‌کنند و از منابع ایالتی و فدرال بهره می‌گیرند، اما گروه‌های مدافع بی خانمان‌ها می‌گویند آن‌ها نتوانسته اند سیاست‌های لازم را برای جلوگیری از بدتر شدن این بحران اتخاذ کنند.
«گرسیا النس» از اعضای شورای عدالت و پاسخگویی می‌گوید: "ما نمی‌بینیم که مسئولان برای این موضوعات اولویت قائل باشند. تقریبا هر هفته ما آمار تازه‌ای از گران شدن و غیرقابل پرداخت شدن هزینه‌ها در این شهر دریافت می‌کنیم، اینکه چطور افرادی که در اینجا به دنیا آمده اند نمی‌توانند در آن بمانند و از نظر وضعیت زندگی در شرایط وحشتناکی به سر می‌برند. "
«اچ اسپیز» مدیر طرح مسکن فرزنو می‌گوید: کمبود خانه‌های ارزان قیمت همراه با افزایش اجاره بها بحران بی خانمانی را در این شهر بدتر کرده است، اما این افزایش خاص این شهر نیست. "ما می‌دانیم که این فقط مشکل فرزنو نیست. این مشکلی ملی است. "
گروه‌های حمایت از بی خانمان‌ها می‌گویند تثبیت اجاره بها و حمایت‌های قوی‌تر از افراد در برابر حکم تخلیه، می‌تواند در وهله اول به اینکه افراد بیشتری بی خانمان شوند، کمک کند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما