امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 03:04

Afrang Khabar

1401/1/31 3:4

مدیرعامل بانک مسکن گفت: اولویت اصلی این بانک اعطای تسهیلات برای ساخت نهضت ملی مسکن است که در سال گذشته نیز توانسته تمام برنامه‌های اعلام شده بانک مرکزی از نظر تعداد و رقم برسد.

تسهیلات بانک مسکن برای ساخت نهضت ملی مسکن

به گزارش افرنگ خبرمحمود شایان با اشاره به این که پارسال رقم اعطای وام برای نهضت ملی مسکن را بانک مرکزی ۶۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود، افزود: میزان اعطای تسهیلات این بانک برای نهضت ملی مسکن ۷۶ هزار میلیارد تومان است.مدیرعامل بانک مسکن گفت: پارسال مجلس شورای اسلامی ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن برای ۲۷ بانک مشخص کرده بود که امسال با ۲۰ درصد افزایش، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای نظام بانکی مشخص کرده است که منتظریم بانک مرکزی سهمیه بانک‌ها را مشخص و ابلاغ کند.

آقای شایان افزود: با توجه به گستردگی شعب و منابع خوبی که شعب بانکی توانستند جذب کنند مشکلی از نظر منابع نداریم.
وی درباره میزان تسهیلات مسکن جوانان در سال جاری نیز گفت: هر ساله بانک مسکن با توجه به شرایط تورم پیشنهاداتی را به بانک مرکزی ارائه می‌دهد که بانک مسکن در سال گذشته پیشنهاد افزایش ۱۰۰ درصدی برای تسهیلات مسکن جوانان را مطرکح کردو بانک مرکزی نیز آن را پذیرفت.
آقای شایان گفت: به این ترتیب سقف بانک مسکن جوانان در تهران ۲ میلیارد تومان، مراکز استان‌ها یک میلیارد و ۷۰۰ و سایر شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ابلاغ شده که ما نیز به شعب بانک‌ها ابلاغ کردیم.
مدیرعامل بانک مسکن افزود: سود این تسهیلات ۹ درصد است و متقاضیان می‌توانند در شعب بانک مسکن افتتاح حساب کنند و با توجه به توقف ۵ ساله یا ۱۵ ساله می‌توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.
آقای شایان گفت: سقف قبلی میزان سپرده گذاری ۲۰۰ هزار تومان بود، چون سقف تسهیلات افزایش یافت میزان سپرده گذاری نیز به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.
وی درباره میزان تسهیلات بانک مسکن برای اعطای وام مسکن در سال جاری با اشاره به این که بانک مسکن درسال ۱۴۰۰ رکورد تازه‌ای در عملکرد خود به ثبت رساند افزود:در سال ۱۳۹۹ مجموع تسهیلات مسکن ۳۷ هزار میلیارد تومان بود، اما درسال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۰۵ درصد افزایش به ۷۶ هزار میلیارد تومان رسید که این مبلغ کمک خوبی به خانه دار شدن مردم بود.

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما