امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:36

Afrang Khabar

1401/1/18 21:36

رئیس‌جمهور گفت: باید با تقویت پوشش‌های بیمه‌ای کاری کنیم که اگر فردی در خانواده‌ای بیمار شد، آن خانواده فقط دغدغه بیمار خود را داشته باشد و نگران هزینه‌ها نباشد.

پرداختی بیمار از هزینه‌های درمان کاهش می‌یابد

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ­ریاست جمهوری؛ رئیسی شامگاه چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با جمعی از مدیران و متخصصان نظام بهداشت و درمان ضمن قدردانی صمیمی از ایثار و مجاهدت کادر درمان کشور در دوران همه‌گیری کرونا، گفت: در روز‌های آغازین فعالیت دولت روزانه ۷۰۰ خانواده به خاطر کرونا داغدار عزیزان خود می‌شدند و عده زیادی نیز کسب‌وکار خود را از دست داده بودند، اما با واکسیناسیون گسترده هم آمار ابتلا و قربانیان کرونا به شکل چشم‌گیری کاهش یافت و هم شاهد بازگشایی مشاغل، مدارس و دانشگاه‌ها هستیم.

 
رئیس‌جمهور با اشاره به سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت، گفت: امروز در جایگاهی هستیم که باید نگاهی به کیفیت اجرای این سیاست‌ها داشته باشیم تا ببینیم دلیل عدم اجرای بخش‌هایی از آن چه بوده و برای رفع موانع چاره‌اندیشی کنیم. شما کارشناسان بخش سلامت بهتر از هر کس دیگری به این مسئله وقوف دارید و می‌توانید به دولت در رفع این موانع کمک کنید.

رئیسی با بیان اینکه باید برای حوزه بهداشت و درمان کشور یک نظام مسائل تعریف و اولویت‌های آن تعیین شود، اظهار داشت: دولت مصمم است که مشکلات موجود در عرصه بهداشت و سلامت عمومی را برطرف کند، اما طبیعتاً پرداختن به همه مشکلات به طور همزمان ممکن نیست و باید اولویت‌گذاری انجام شود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر تشکیل شورای عالی سلامت افزود: باید تحول در نظام سلامت را با هدف کاهش هزینه‌ها و ارتقای شاخص‌های سلامت، علم‌پایه، دانش‌بنیان و فن‌آورانه به پیش ببریم. در همین راستا شورای عالی سلامت با دستور کار مرتبط و مناسب به زودی تشکیل خواهد شد.
 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما