امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 03:00

Afrang Khabar

1401/1/16 3:0

حذف عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن از رایزنی گروه‌های یمنی همپیمان با ائتلاف سعودی در ریاض، بیانگر سیاست ائتلاف برای برکناری وی است.

سعودی‌ها تصمیم به برکناری منصور هادی گرفته اند

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری مطبوعات یمن، پس از غیبت منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در رایزنی‌های ریاض پایتخت عربستان که با دعوت شورای همکاری خلیج فارس آ‎غاز شد، رسانه‌های همراه با ائتلاف سعودی روز گذشته نوشتند‏، ریاض تصمیم گرفته عبد ربه منصور هادی را که مدتهاست در ریاض زندگی می‌کند از سمتش برکنار کند و حتی رایزنی‌های ریاض هم در همین چارچوب است.

این منابع به نقل از مقامات سیاسی در ریاض نوشتند، محمد آل جابر‏ سفیر عربستان در یمن در این مدت هرگونه دیدار‌های سیاسی با منصور هادی را ممنوع کرده و حتی اجازه نداده است او در برابر رسانه‌ها حاضر شود ضمن اینکه از جانب ریاض، به او اجازه داده نشده است تا تماس‌های منطقه‌ای وبین المللی داشته باشد. در همین مدت تدابیر امنیتی در محل اقامت او در ریاض نیز شدت یافته است.

این تحرکات پس از آن اتخاذ شد که در گزارش‌هایی آمده است‏، منصور هادی، محسن الاحمر (معاون رئیس جمهور) و معین عبدالملک نخست وزیر کابینه (کابینه هوادار منصور هادی) در رایزنی گروه‌های یمنی در ریاض غایبند، ضمن اینکه ریاض پیش نویسی ارائه داد که در آن نمایندگان منصور هادی مشخص شده اند و عیدروس الزبیدی رئیس شورای انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت امارات قرار دارد از جمله آنهاست.

این تحولات در شرایطی است که بر اساس گزارش‌های منتشر شده در غرب، عربستان در چارچوب تلاش برای تغییر ساختار کابینه یمن، در پی آن است تا منصور هادی و اطرافیانش را به کشور ثالثی که به نظر می‌رسد مصر باشد انتقال دهد.

مجتهد، بلاگر اهل عربستان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت برخی منابع خبر دادند سفیر عربستان در یمن هرگونه دیدار سیاسی منصور هادی یا حضور او در رسانه‌ها را منع کرده است. بر اساس اظهارات این منابع می‌توان گفت که بازی تمام شد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما