امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 08:52

Afrang Khabar

1400/12/21 8:52

آخرین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در آستانه سفر‌های نوروز ۱۴۰۱ و با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و امدادی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

آمادگی همه دستگاهها برای میزبانی مسافران نوروزی

به گزارش افرنگ خبر / در این نشست که به ریاست معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، مسئولان دستگاه‌های مختلف گزارشی از آمادگی دستگاه‌های متبوع خود برای استقبال از سفر‌های نوروزی ارائه کردند.

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این جلسه گفت: ارائه خدمات شایسته در نوروز ۱۴۰۱ دغدغه همه مسئولان است.

وی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات شایسته به مسافران نوروزی گفت: نوروز امسال که اولین نوروز قرن جدید است از اهمیت بالایی برخوردار است و شورای فرهنگ عمومی کشور نیز با توجه به آغاز قرن جدید، شعار قرن جدید، قرن امید را تصویب کرده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: از آبان ماه امسال ستاد‌های استانی خدمات سفر فعال شده است و پیش بینی ما این است که در نوروز ۱۴۰۱ حجم سفر‌ها افزایش پیدا کند و باید آمادگی لازم برای میزبانی از مهمانان نوروزی در استان‌های مختلف ایجاد شود.

سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز در این مراسم گفت: بیشترین جابجایی مسافر در نوروز ۱۴۰۱ با ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای است و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در نوروز امسال بیش از ۶ میلیون نفر از حمل و نقل عمومی جاده‌ای استفاده خواهند کرد و دو میلیون مسافر نیز با وسایل شخصی سفر خواهند کرد.

شهریار افندی زاده افزود: در نوروز ۱۴۰۱، روزانه ۲۲۰ قطار وظیفه حمل و نقل مسافران نوروزی را بر عهده دارند و در حوزه ناوگان هوایی نیز با افزایش هواپیما‌ها و تعداد پرواز‌ها به دنبال ارائه خدمات مناسب به گردشگران در نوروز ۱۴۰۱ هستیم.

فراهانی نماینده سازمان بنادر و دریانوردی هم در این مراسم گفت: ۲۸۴۰ شناور گردشگری با ظرفیت ۳۰ هزار صندلی در نوروز ۱۴۰۱ به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند.

گودرز کریمی فر مدیرکل رفاه وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به اینکه کیفیت مطلوب، امنیت پایدار و سفر ارزان سه کلید واژه این وزارتخانه است افزود: ۷۸۰ پایگاه در قالب ۴۰۵ خانه معلم با دارا بودن بیش از ۱۸ هزار تخت به ارائه خدمات به مسافران نوروزی می‌پردازد.
کریمی فر گفت: همچنین ۳۰۰ اردوگاه و ۵۰ دانشگاه فرهنگیان در ۳۱ استان کشور نیز در نوروز امسال به اسکان فرهنگیان اختصاص خواهد یافت.

رئیس اداره عملیات وزارت بهداشت هم از آماده باش اورژانس نیز از آماده باش اورژانس با ۳۳۰۰ دستگاه آمبولانس در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.
مجتبی خالدی افزود: با ۳۳۰۰ دستگاه آمبولانس، ۲۴۳ ایستگاه سلامت، ۵۰ فروند بالگرد و پنج دستگاه آمبولانس دریایی به مسافران نوروزی خدمات ارائه خواهیم داد ضمن این که ۱۲۰۰ تیم کارشناسی برای بازدید از مراکز اقامتی تشکیل شده و از ابتدای اسفند فعالیت خود را آغاز کردند.
وی افزود: تمام بیمارستان‌های تحت نظارت این وزارتخانه در نوروز ۱۴۰۱ در آماده باش کامل هستند.

طباطبایی نماینده شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: ۲۲۰ قطار مسافری در نوروز ۱۴۰۱ با ظرفیت دو میلیون و ۲۴۱ هزار صندلی به مسافران خدمات ارائه خواهد کرد و برای ارائه خدمات شایسته به مسافران نوروزی فروش بلیت‌های چارتر و گروهی را نیز ممنوع اعلام کردیم.
وی افزود: از طریق سیستم فروش در هر کوپه قطار، ۸۰ درصد ظرفیت مسافرگیری می‌شود و ضدعفونی تمام قطار‌ها و کوپه‌ها همه روزه در دستور کار قرار دارد.

عباسعلی محمدزاده رئیس اداره جوانان سازمان جمعیت هلال احمر نیز در این نشست در سخنانی اظهار کرد: ۲۰۰ پست ثابت در کنار ۱۱۳ پست سیار در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها مستقر می‌شوند و اقدامات فرهنگی مانند آموزش رانندگی ایمن را انجام خواهند داد.
وی افزود: خیمه‌های نماز نیز در جاده‌های استانی در نوروز ۱۴۰۱ مانند سال‌های قبل ایجاد می‌شود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما