وی با اشاره به دغدغه کاهش هزینه های مردم و بیت المال گفت: تا حد توان در استانها هموطنان را ارشاد کنید تا ضمن طرح صحیح دادخواست از مراجعه به مرکز کشور و ساختمان دیوان عدالت اداری خودداری کنند زیرا هیچ تفاوتی بین دادخواست ثبت شده از ساختمان مرکزی دیوان با دادخواستی که از طرف دیگر ثبت میشود، وجود ندارد.
وی افزود: اکنون بهترین و مطمئنترین راه برای ثبت دادخواست در دیوان عدالت اداری از طریق دفاتر خدمات الکترونیک است و یکی از وظایف دفاتر استانی تبیین و توضیح این مهم است که اشخاص را برای ثبت دادخواست و لوایح به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سوق دهند تا علاوه بر اینکه از مراجعه آنها به مراکز استان ها یا تهران برای ثبت دادخواست جلوگیری میشود در وقت و هزینه آنها نیز صرفهجویی قابل توجهی صورت میگیرد.
مظفری ارشاد و معاضدت را یکی از مهمترین ظرفیتهای دفاتر استانی دیوان عدالت اداری خواند و افزود: مشاوره درست و صحیح به افراد، موجب طرح صحیح دادخواست و پیشگیری از ورود پرونده به دیوان می شود به طوری که در برخی موارد، ارشاد و راهنمایی موجب میشود که اشخاص متوجه شوند دیوان عدالت اداری مرجع رسیدگی به مطالبات آنها نبوده و باید شکایت خود را به دیگر سازمانها ارجاع دهند که این موارد برخاسته از مشاوره درست است.
رئیس دیوان عدالت اداری حوزه پیشگیری را از دیگر وظایف مهم دفاتر استانی دیوان دانست و گفت: دفاتر نمایندگی استانی دیوان بازوان پرتوان دیوان عدالت اداری در اجرای عدالت و نظارت قضایی بر عملکرد دستگاه های اجرایی هستند و مدیران دفاتر باید موارد پرتکرار در شکایتها را بررسی کنند و در صورت لزوم با مدیران دستگاه اجرایی مربوطه جلساتی را برای تسریع در حل موضوع داشته باشند هر چند که این موضوع در دستور کار خود ما نیز قرار دارد و در سال آینده با حضور در استانها و جلسات با مدیران دستگاه های اجرایی مشکلات را پیگیری کرده تا بتوان بیشتر موارد را قبل از شکایت در دیوان عدالت اداری از طریق دستگاه مربوطه حل کرد.
مظفری به مدیران دفاتر استانی وعده داد که از طریق سامانه داخلی دیوان عدالت اداری شرایطی فراهم شود که همه مدیران دفاتر استانی این امکان را داشته باشند که روزانه مسائل و مشکلات مهم که باید سریعا پیگیری شود را مستقیم به کارتابل الکترونیکی رئیس دیوان عدالت اداری ارسال کنند تا بلافاصله از طریق رئیس دیوان برای مدیر مربوطه برای پیگیری و حل موضوع ارسال شود.