امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 07:55

Afrang Khabar

1400/12/8 7:55

واشنگتن سیاست برتری نظامی خود را بی توجه به درخواست مشروع روسیه برای تامین امنیت، پی گرفته است.

علت اصلی بحران اوکراین اقتدارگرایی وخودسری آمریکا

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از خبرگزاری فرانسه از سئول، «ری جی سونگ» پژوهشگر جامعه مطالعات سیاست بین الملل، در مطلبی که در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه کره شمالی منتشر شد نوشت: علت اصلی بحران اوکراین ناشی از اقتدارگرایی و خودسری آمریکاست و واشنگتن سیاست برتری نظامی خود را بی توجه به درخواست مشروع روسیه برای تامین امنیت، پی گرفته است.


این پژوهشگر از  سیاست «یک بام و دو هوای» آمریکا در قبال دیگر کشور‌های جهان انتقاد و در ادامه آورده است: آمریکا به نام صلح و ثبات در امور داخلی دیگر کشور‌ها دخالت می‌کند و بدون علت قابل قبولی، اقدامات دفاعی این کشور‌ها را برای تامین امنیت خود، محکوم می‌کند.

در ادامه این مطلب آمده است: روزگار سلطه آمریکا به سر آمده است.

«پارک وون گون»، استاد مطالعات کره شمالی در دانشگاه «اوها» در سئول معتقد است این پیام که در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه کره شمالی منتشر شده، واکنش رسمی «محتاطانه» پیونگ یانگ است، زیرا با نام یک فرد منتشر شده است.

از سوی دیگر «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در واکنش به تحولات اخیر در اوکراین گفت: شاهد هستیم که مسئله اوکراین یک تاریخ پیچیده دارد و ما این سابقه پیچیده را درک می‌کنیم. ما نگرانی‌های مشروع روسیه را درباره مسائل امنیتی درک می‌کنیم.

وی افزود: چین از این مسئله حمایت می‌کند که باید به طور کامل از تفکر جنگ سرد اجتناب شود و در نهایت باید از طریق گفتگو و مذاکرات یک ساز و کار امنیتی متوازن، موثر و پایدار اروپایی ایجاد شود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما