امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:27

Afrang Khabar

1400/12/4 21:27

چین، آمریکا را به ایجاد «ترس و وحشت» درباره بحران اوکراین متهم کرد و خواستار مذاکرات برای کاهش سریع تنش‌های موجود شد.

وحشت آفرینی آمریکا در قبال بحران اوکراین

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز آمریکا را به ایجاد «ترس و وحشت» درباره بحران اوکراین متهم کرد و خواستار مذاکرات برای کاهش سریع تنش های موجود شد.

«هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین گفت: کشورش مخالف تحریم های یک جانبه جدید علیه روسیه است و بر موضع بلندمدت کشورش تاکید کرد.

این مقام وزارت خارجه چین با تصریح اینکه آمریکا با تامین تسلیحات دفاعی برای اوکراین به تنش ها دامن زد افزود: در خصوص موضوع اوکراین، برخلاف آمریکا که همچنان به اوکراین سلاح می فرستد و ترس و وحشت می آفریند و حتی بر خطر جنگ می افزاید، چین از همه طرف ها می خواهد به نگرانی های امنیتی موجه یکدیگر توجه کنند و احترام بگذارند، از طریق مذاکرات و رایزنی ها در حل مشکلات همکاری کنند و صلح و ثبات منطقه ای را حفظ کنند.

هوا چون اینگ، همچنین گفت: کسانی که چین را متهم می کنند درباره اقدامات روسیه در خصوص اوکراین، موضع خود را در احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی نادیده گرفته است، یا تحت تاثیر انگیزه های پنهانی هستند یا عمدا سعی دارند رویکرد چین را بد جلوه دهند یا تحریف کنند.

وی افزود: تحریم هایی که آمریکا و دیگران علیه روسیه وضع کردند در کاهش تنش ها بی تاثیر بوده است اما مشکلات جدی برای اقتصاد و امرار معاش کشورهای مرتبط ایجاد کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در پایان تاکید کرد: آمریکا نباید هرگز حقوق و منافع موجه چین و دیگر طرف ها را که دیدگاههای خود را درباره بحران اوکراین و روابط با روسیه مطرح می کنند، تضعیف کند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما