امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:25

Afrang Khabar

1400/11/18 21:25

سفیر فلسطین در الجزایر؛

سفیر فلسطین در الجزایر از موضع شجاعانه «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور این کشور و دیپلماسی الجزایر در مخالفت با عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا قدردانی کرد.

تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا

به گزارش افرنگ خبر / به نقل از پایگاه اینترنتی آی ۲۴؛ «فایز محمد ابوعطیه» سفیر فلسطین در الجزایر ضمن قدردانی از موضع شجاعانه «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور این کشور و دیپلماسی الجزایر در مخالفت با عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا تاکید کرد، تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا یک پیروزی برای دیپلماسی الجزایر است.

«فایز محمد ابوعطیه» با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: تصمیم برای به تعلیق درآوردن عضویت رژیم اشغالگر صهیونیست در اتحادیه آفریقا یک پیروزی برای دیپلماسی الجزایر قلمداد می‌شود، زیرا این کشور از نخستین لحظه تصمیم گیری برای اعطای عنوان ناظر به این رژیم در اتحادیه آفریقا مخالفت کرد.

در این بیانیه آمده است: الجزایر توانست با اقتدار مواضع حامی از دیپلماسی این کشور را بسیج کند، مواضعی که با تمام تلاش‌های رژیم صهیونیستی ومتحدانش برای نفوذ که تلاش می‌کنند جای پایی برای خود در منطقه عربی وآفریقایی ایجاد کنند، مقابله کرد.

سفیر فلسطین در الجزایر تاکید کرد: این دستاوردی مهم برای دیپلماسی الجزایر و پیروزی برای فلسطین وارزش‌های عدالت محسوب می‌شود، ارزش‌هایی که مخالف تعامل با رژیم آپارتاید و نژاد پرستی است، رژیمی که به جنایت خود در حق مردم فلسطین وآرمان عادلانه آن ادامه می‌دهد.

روز یکشنبه یک منبع الجزایری از مخالفت اعضای اتحادیه آفریقا با پیوستن رژیم صهیونیستی به اتحادیه در شهر «آدیس آبابا» خبر داد.

این منبع که عضوی از هیأت الجزایریِ شرکت کننده در اجلاس اتحادیه آفریقا محسوب می‌شود، افزود: مخالفت اتحادیه آفریقا با پیوستن تل آویو به این اتحادیه پس از تلاش‌ها و رایزنی‌های سیاسی الجزایر و برخی دیگر از کشورها اتفاق افتاد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما