امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 06:02

Afrang Khabar

1400/11/12 18:2

فرماندار توکیو تاکید کرد اشغال بیش از ۵۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی به معنی رسیدن به وضعیتی است که دولت مرکزی باید حالت فوق العاده اعلام کند.

توکیو در آستانه اعلام وضعیت اضطراری شیوع کرونا

به گزارش افرنگ خبر /بیش از نیمی از تخت‌های بیمارستانی توکیو که به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است، روز سه شنبه اشغال شد.

این همان رقمی است که مقامات ژاپنی پیشتر آن را به عنوان معیاری برای درخواست اعلام وضعیت اضطراری، تعیین کرده بودند.

در پایتخت ژاپن و بیشتر شهر‌های این کشور اکنون به منظور مهار تعداد روزافزون بیماران کرونایی که بیشتر آن‌ها به سویه اومیکرون مبتلا شده اند، محدودیت‌های شدید اعمال می‌شود.

در شهر توکیو حدود هفت هزار تخت بیمارستانی به بیماران مبتلا به کووید اختصاص داده شده است. پذیرش بیماران کرونایی این ماه به شدت افزایش یافت به گونه‌ای که روز سه شنبه به ۵۰/۷ رسید. شمار مبتلایان جدید ۱۴ هزار و ۴۴۵ تن اعلام شده است.

یوریکو کویکه، فرماندار توکیو تاکید کرد اشغال بیش از ۵۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی به معنی رسیدن به وضعیتی است که دولت مرکزی باید حالت فوق العاده اعلام کند.

روز دوشنبه فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، گفت دولت این کشور فعلا به فکر اعلام حالت فوق العاده نیست. بر اساس محدودیت‌هایی که درحال حاضر اعلام شده است، فرمانداران می‌توانند ساعت کار رستوران‌ها و کافه‌ها را کاهش دهند.

از سپتامبر سال گذشته در ژاپن، وضعیت اضطراریِ کامل اعلام نشده است که شامل اقدامات شدید مانند جریمه مشاغلی که محدودیت‌ها را رعایت نمی‌کنند، می‌شود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما