امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 01:51

Afrang Khabar

1400/11/12 1:51

آری شافیط تحلیلگر صهیونیست: «اسرائیل نفس‌های آخر خود را می‌کشد زندگی در این سرزمین هیچ فایده‌ای ندارد و باید به سان فرانسیسکو یا برلین برویم.»

زوال رژیم اشغالگر قدس

به گزارش افرنگ خبر / برخی کارشناسان و حتی مقامات سابق رژیم صهیونیستی اذعان می‌کنند این رژیم به پایان عمر خود نزدیک شده و دیگر راه نجاتی برای آن باقی نمانده است.

زهیر اندراوس روزنامه نگار فلسطینی در یادداشتی در روزنامه اینترنتی رای الیوم به بررسی اظهارات برخی صهیونیست‌ها درباره عمر این رژیم و زوال آن پرداخت و نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در اظهار نظری قابل توجه گفت تلاش می‌کند اسرائیل صدمین سال تاسیس خود را هم ببیند.

وی افزود چنین چیزی بدیهی نیست، زیرا تاریخ به ما نشان داده است که هیچ یک از حکومت‌های ملت یهود بیش از هشتاد سال عمر نکرده است که منظور وی دولت حشمونی هاست.

شائول ارئیلی یکی از ژنرال‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و شرق شناس اسرائیلی متخصص در منازعه اعراب و رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم با راهبرد‌های مختلفی که در پیش گرفته است؛ توانست رویای صهیونیسم را در سرزمین فلسطین تحقق بخشد و به منصه ظهور برساند و در مسیر نابودی این رؤیا گام بر می‌دارد.

وی در مقاله‌ای در روزنامه عبری هاآرتص نوشت جنبش صهیونیسم تلاش کرد با ادغام سه راهبرد اساسی، حکومت یهودیان را در سرزمین اشغالی فلسطین تاسیس کند، اما هیچ یک از این راهبرد‌ها نتوانستند این منازعه را حل یا اهداف سه گانه جنبش صهیونیسم را که شامل «سرزمین اسرائیل، دموکراسی و اکثریت یهودی» می‌شد تحقق بخشند. به گفته وی این مسئله باعث شکل گیری رویکرد سیاسی سوم به نام تقسیم به دو کشور (تاسیس دو کشور) منجر شد.

وی تاکید کرد «مخالفت فلسطینیان با طرح دونالد ترامپ (رئیس جمهور سابق آمریکا) نشان می‌دهد در میان فلسطینیان هیچ شریکی برای صلح اقتصادی یا کاهش نزاع وجود ندارد و احتمال کوچ اختیاری یا اجباری نیز منتفی است، بنابراین به نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگران که معتقدند زمان به نفع ماست می‌گوییم در کوتاه مدت و بلندمدت هیچ احتمالی برای اجرای این رویکرد وجود ندارد.»

این شرق‌شناس صهیونیست تاکید کرد «کسانی که از طرح تک کشوری حمایت می‌کنند این مسئله را نادیده می‌گیرند که واقعیت‌های جمعیتی در سال ۲۰۲۲ به اضافه پناهندگان فلسطینی که به کشورشان بازخواهند گشت به معنای تحقق رویای فلسطینیان برای تاسیس کشوری اسلامی و دموکراتیک با اکثریت ثابت عرب است. با وجود آن که اوضاع در مقایسه با سال ۱۹۴۷ پیچیده‌تر شده است، شاهد احیای اندیشه وحدت اقتصادی و کنفدرالی به اشکال مختلف هستیم که روسای صهیونیسم را تهدید می‌کند.»

آری شافیط کارشناس پیشکسوت صهیونیست می‌گوید «زندگی در این سرزمین هیچ فایده‌ای ندارد و باید به سان فرانسیسکو یا برلین برویم.»

در همین چارچوب مقاله آری شافیط در روزنامه هاآرتص با عنوان «اسرائیل نفس‌های آخر خود را می‌کشد» خواب تصمیم گیرندگان در این رژیم را آشفته کرده است. وی در این مقاله نوشت ممکن است همه چیز از دست برود و ممکن است از نقطه بی‌بازگشت عبور کرده باشیم و ممکن است دیگر امکان پایان دادن به اشغالگری و توقف شهرک سازی و برقراری صلح وجود نداشته باشد و ممکن است دیگر امکان اصلاح صهیونیسم و تقسیم کشور هم وجود نداشته باشد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما