امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 12:16

Afrang Khabar

1400/11/6 0:16

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه امنیت روسیه تحت هر شرایطی، به طور قابل اعتماد تضمین خواهد شد گفت: به ناتو اجازه نمی‌دهیم با اقدامات ماجراجویانه امنیت روسیه را مختل کند.

به ناتو اجازه نمی‌دهیم امنیت روسیه را مختل کند

به گزارش افرنگ خبر /وزیر امورخارجه روسیه در نشست عمومی مجلس دوما  گفت: ما اجازه نخواهیم داد که ابتکار عمل مسکو درباره عدم گسترش ناتو به شرق، بی پاسخ مانده یا به حاشیه برود.

لاوروف افزود: در صورت عدم پاسخ سازنده و ادامه روند تهاجمی غرب، همانطور که رئیس جمهور ما بار‌ها اعلام کرده است، مسکو اقدامات تلافی جویانه لازم را انجام خواهد داد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی روسیه گفت: همه باید این واقعیت را مدنظر داشته باشند که امنیت روسیه و شهروندان آن یک اولویت بدون قید و شرط است و تحت هر شرایطی به طور قابل اعتماد تضمین می‌شود.


سرگئی لاوروف با بیان اینکه غرب رژیم کی‌یف را به سمت تحرکات مستقیم علیه فدراسیون روسیه سوق می‌دهد گفت: پس از دریافت پاسخ کتبی از آمریکایی‌ها به همراه سایر وزارتخانه ها، پیشنهاداتی از طرف رئیس جمهور در مورد اقدامات امنیتی بیشتر آماده خواهد شد.


وی به آمریکا و ناتو هشدار داد، در صورت عدم پاسخگویی آمریکا و ناتو به پیشنهاد‌های روسیه درباره تضمین‌های امنیتی، مسکو اقدامات تلافی جویانه لازم را انجام خواهد داد.


لاوروف افزود: وزیر امور خارجه آمریکا در نشست ژنو قول داد به پیشنهادات امنیتی فدراسیون روسیه پاسخ دهد و البته می‌داند که مسکو بدنبال مذاکرات بی پایان و بیهوده نیست.


در همین حال وزارت امورخارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای هشدار داد روند تحولات و وضعیت نظامی در شرق اروپا به نقطه خطرناکی رسیده است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما