امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:38

Afrang Khabar

1400/11/3 21:38

هر سال در ایتالیا وقوع حوادث طبیعی خسارت مالی و جانی زیادی به همراه دارد. زلزله نیز یکی از بلایای طبیعی است که ایتالیایی ها با آن همزیستی دارند.

ایتالیا در محاصره بلایای طبیعی

به گزارش افرنگ خبر /هر سال در ایتالیا وقوع حوادث طبیعی مانند رانش زمین، طوفان، سیل، گردباد و فوران کوه های آتشفشانی خسارات مالی و جانی زیادی به همراه دارد. زلزله نیز یکی دیگر از بلایای طبیعی است که ایتالیایی ها با آن همزیستی دارند. بلایای طبیعی در ایتالیا سالانه بیش از 3 میلیارد یورو خسارت به بار می آورد.

سناتور مارجوتا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: زمین لرزه در ایتالیا همواره در امتداد رشته کوههای آپنین که همچون ستون فقرات از شمال تا جنوب کشور امتداد دارد به وقوع می پیوندد.متاسفانه زلزله در نیم قرن گذشته در ایتالیا هزاران قربانی گرفته است.
وقوع گسترده حوادث طبیعی در ایتالیا موجب شده تا مقامات این کشور برای افزایش تعامل و هماهنگی در زمان بروز بحران و ارتقا آمادگی نیروها برای شرایط اضطراری، ابتکار عمل هایی را اتخاذ کنند. اینجا ستاد مرکزی حوادث غیر مترقبه ایتالیاست که پیش از شیوع کرونا گفتگویی با یکی از مدیران ارشد آن در این زمینه انجام دادم.
لوئیجی دانجلو، رئیس بخش کمک های فوری امدادی ستاد مقابله با حوادث طبیعی ایتالیا به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: اینجا سالن کمیته عملیات ستاد مقابله با حوادث غیر مترقبه است. در این مکان مسئولان تمام نهادها و دستگاه های مرتبط با امداد رسانی و همچنین فرمانده هان نظامی، روسای سازمان های هواپیمای کشوری و اداره راه های کشور بلافاصله و حداکثر تا یک ساعت بعد از وقوع یک حادثه طبیعی تشکیل جلسه می دهند و در ارتباط مستقیم با مسئولان در محل حادثه قرار می گیرند. این امر به ما اجازه می دهد که با همفکری یکدیگر برنامه ریزی، سازماندهی و هماهنگی های لازم را در کمترین زمان ممکن برای کمک فوری به مردم انجام بدهیم.
ساختار عملیاتی درباره حوادث طبیعی و حفظ جان و اموال مردم در ایتالیا بر عهده ستاد حوادث غیر مترقبه این کشور است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما