یوسف نوری گفت: «سواد اقتصادی» و «کارآفرینی دانشآموزان»، باید افزایش یابد و به جای تربیت تک ساحتی، ضروری است «ساحتهای ششگانه» را محقق کنیم تا کارآفرینی دغدغه دانشآموزان شود.
به گزارش افرنگ خبر / یوسف نوری در نشست خبری با اصحاب رسانه، که با موضوع «تشریح برنامه های تحولی وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم» در سالن اجتماعات ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، به ویژه شهیدان رجایی و باهنر و همچنین سردار شهید سلیمانی و شهدای معلم، اظهار کرد: ارکان فرآیند تربیت در مبانی اسناد تحولی به چهار نهاد: «خانواده»، «حاکمیت»، «رسانه» و «سازمانهای غیردولتی» تقسیم می شود.
وی با تأکید بر تعامل بیش از پیش رسانهها با آموزش و پرورش، اذعان کرد: بستر حضور رسانهها، به ویژ در پیاده سازی و استقرار سند تحول بنیادین را فراهم خواهیم کرد.
نوری با تأکید بر ضرورت گفتمان سازی در حوزه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش یک دغدغه ملی است که برای حل مشکلاتش، نیازمند عزم ملی است، بنابراین ضروری است، نهاد های خانواده، حکومت، رسانه و نهادهای غیر دولتی باید در این عرصه تلاش کنند.
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به مولّد بودن آموزش و پرورش از نگاه رئیس جمهور، اظهار کرد: رابطه آموزش و پرورش با تولید، ارتقای فرهنگ و هنجارهای اسلامی، رابطه مستقیم و با ناهنجاریها و انحرافات رابطه معکوس دارد. این امر منتج از تحقیقات انجام شده، است.
وی اضافه کرد: «سواد اقتصادی» و «کارآفرینی دانشآموزان»، باید افزایش یابد و به جای تربیت تک ساحتی، ضروری است «ساحتهای ششگانه» را محقق کنیم تا کارآفرینی دغدغه دانشآموزان شود. در این صورت است که دانشآموز در آینده اجتماع و زندگی خود فرد مؤثری خواهد بود.
نوری ادامه داد: بیش از ۸۵درصد دانشآموزان فارغ التحصیل هنرستان ها جذب بازار کار میشوند؛ لذا ایجاد «سواد کارآفرینی و چند بعدی» در این راستا مؤثر و مفید بوده و باید تقویت شود؛ چنان که این موضوع در سند تحول نیز پیش بینی شده است.
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص معلمان، اظهار کرد: «معلم» مهم ترین عنصر در تحول و پیاده سازی اسناد بالادستی است.
وی تصریح کرد: در دوران کرونا معلمان کلاس درس را به خانه بردند و در این دوران پرتلاش حاضر شدند لذا قدردان همه معلمان هستم.
وی با تأکید بر تحقق «عدالت آموزشی» و «توزیع عادلانه نیروی انسانی» در نقاط مختلف کشور، اظهار کرد: مجوز استخدام تعدادی نیرو ویژه مناطق مرزی را دریافت کردیم و این موضوع در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده است.
نوری افزود: برنامه من در آموزش و پرورش، شامل؛ ۵محور «حاکمیتی»؛ «یاددهی - یادگیری»؛ «عدالت آموزشی»؛ «بهسازی سازمانها با نگاه مدرسه محوری»؛ «منابع انسانی» و «اقتصاد آموزش و پرورش»، میشود.
وی بر وجود معلم ثابت برای دانشآموزان مرزی تأکید و عنوان کرد: سعی داریم تا «عدالت» و «نصیب آموزشی» محقق شود و برای عینیت بخشیدن به موضوع «مدرسه محوری» تلاش خواهیم کرد.
ارسال نظرات