امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 01:01

Afrang Khabar

1400/9/28 1:1

۲۰۲۱ سالی غرورآفرین برای مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت این سرزمین بود، زیرا آن‌ها توانستند به حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه پاسخی قاطع و کوبنده دهند.

غزه و حملات رژیم صهیونیستی

به گزارش افرنگ خبر /بی شک یکی از مهمترین تحولات فلسطین در سال ۲۰۲۱ حمله رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و پاسخ مقتدرانه گروه‌های مقاومت فلسطینی به این حملات در عملیات سیف القدس یا شمشیر قدس بود.

رژیم صهیونیستی در نبرد سیف القدس در برابر گروه‌های مقاومت فلسطین شکست سنگین و تاریخی متحمل شد؛ این شکست به حدی سنگین بود که رسانه‌های صهیونیست و چهره‌های سیاسی این رژیم نامشروع به آنان اذعان کردند.

این جنگ نشان داد گروه‌های مقاومت فلسطین از سنگ عبور کرده و با قدرت موشکی خود، توان ضربه زدن به ارتش و زیرساخت‌های رژیم جعلی صهیونیستی را دارند و می‌توانند معادلات را حتی در درون این رژیم نامشروع دگرگون کنند.

در این نوشتار غزه و حملات رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ بررسی می‌شود.


محله شیخ جراح

از اواسط آوریل ۲۰۲۱ و در پی حکم دادگاه رژیم صهیونیستی درباره اخراج ۶ خانواده بزرگ فلسطینی از محل سکونت تاریخی خود در منطقه «شیخ جراح» در شرق قدس، اعتراضات پیرامون توطئه صهیونیست ها از سوی فلسطینی‌های ساکن این شهر تاریخی آغاز شد.

غزه و حملات رژیم صهیونیستی

در ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر ممانعت نظامیان رژیم اشغالگر قدس از حضور معتکفان و نمازگزاران فلسطینی در مسجد‌الاقصی به بروز درگیری‌های خونینی در قدس منجر شد.

در همین حال گروه‌های افراطی شبه‌نظامی صهیونیست با اعلام اینکه ۲۸ ماه رمضان قصد تظاهرات در مسجدالاقصی را دارند، بر این تنش دامن زدند.

در پی بالا گرفتن سطح تنش‌ها و افزایش شمار مجروحان و شهادت چند فلسطینی ساکن قدس به دست صهیونیست‌های کودک کش، جنبش‌های جهاد اسلامی فلسطین و مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با همکاری سایر گروه‌های مقاومت فلسطینی، با اعلام حمایت از فلسطینی‌های ساکن قدس، بر پیوند مسجدالاقصی و غزه تاکید و با تعیین ضرب‌الاجل به رژیم صهیونیستی مبنی بر تخلیه نظامیان از مسجدالاقصی، آن را خط قرمز مقاومت عنوان کردند؛ موضعی که با حمایت تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری رود اردن نیز همراه شد.


آغاز حمله رژیم صهیونیستی به باریکه غزه

رژیم صهیونیستی به هشدار‌های گروه‌های مقاومت فلسطین توجه نکرد و ۱۰ می ۲۰۲۱، از هوا، زمین و دریا تهاجم جدید خود را به باریکه غزه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی در این حمله که ۱۲ روز طول کشید، مناطق غیر نظامی باریکه غزه را که تحت محاصره همه جانبه قرار دارد، هدف بمباران‌های خود قرار‌داد که به شهادت و زخمی شدن شهروندان فلسطینی منجر شد.

غزه و حملات رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در حمله به باریکه غزه، ۲۵۵ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالخورده را به شهادت رساند و بیش از هشت و ۵۰۰ نفر را نیز زخمی کرد.

مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر قدس، عملیات سیف القدس را آغار کرد؛ گروه‌های مقاومت در این عملیات کوبنده، بسیار قدرتمند ظاهر شدند و مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی را هدف موشک‌های خود قرار دادند.

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما