امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 01:14

Afrang Khabar

1400/9/10 1:14

آلکسیا پوتیاس بهترین بازیکن زن جهان شد

توپ طلای 2021 برنده ی دیگری هم داشت

به گزارش افرنگ خبر /

 پوتیاس اولین بازیکن اسپانیایی (زن یا مرد) است که موفق شد پس از سال 1960 برای اولین بار جایزه توپ طلا را دریافت کند. 


تاریخ فوتبال اسپانیا در روز دوشنبه 20 نوامبر در پاریس از نو نوشته شد. لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی پاری سن ژرمن، موفق شد برای هفتمین بار جایزه توپ طلا را از آن خود کند. در عین حال الکس پوتیاس از بارسلونا نیز جایزه توپ طلای زنان را به خود اختصاص داد. 


اسطوره 34 ساله بارسلونا که سال پر فراز و نشیبی را با جدایی از نوکمپ و حضورش در پی اس جی پشت سر گذاشته بود، پایان دلنشینی برای آن رقم زد

مسی پیش از این در سال‌های 2009، 2010، 2011، 2012، 2015 و 2019 برنده این جایزه شده بود. این بار نیز کسب عنوان قهرمانی کوپا آمه‌ریکا پس از سال‌های طولانی به او در به دست آوردن این جایزه ارزشمند کمک کرد. 


پاریس شب گذشته همچنین شاهد حضور یکی دیگر از اسطوره‌های آینده بارسلونا به نام الکسیا پوتیاس بود که امسال با این تیم موفق به فتح سه‌گانه شد و پس از لوییس سوارز در سال 1960، به اولین بازیکن کشورش تبدیل شد که این جایزه را کسی کرده است. 


اضافه کردن جایزه توپ طلای زنان در سه سال گذشته، نقطه عطف جدیدی برای فوتبال زنان بود. نسخه مردانه این جایزه از دهه 1960 میلادی از سوی فرانس فوتبال برای مردان تدارک دیده شده اما برگزارکنندگان این مراسم در سال 2018 متوجه شدند که نیاز است تا از ستاره‌های فوتبال زنان نیز تقدیر و تمجید به عمل بیاید. 


ایجاد چنین برابری در فوتبال باعث شد که آنها تا حد زیادی دیده شوند. این بازیکنان زن در کنار اسطوره‌هایی چون لیونل مسی، روبرت لواندوفسکی، کریستیانو رونالدو و دیگر نام‌های بزرگ فوتبال مردان قرار می‌گیرند و نباید موقعیت‌های تبلیغاتی را نادیده گرفت که در اکثر موارد در اختیار آنها نیست اما پس از حضور در این مراسم برایشان ایجاد می‌شود. 


الکسیا پوتیاس، هافبک هجومی بارسلونا و تیم ملی اسپانیا، فصلی درخشان را پشت سر گذاشت که با قهرمانی در لالیگا، کوپا دل ری و پیروزی 0-4 در فینال لیگ قهرمانان برابر چلسی همراه بود. 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما