امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 10:58

Afrang Khabar

1400/8/27 22:58

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد از هر پنج آمریکایی سه نفر خواهان کناره گیری جو بایدن از قدرت در پایان دوره چهار ساله ریاست جمهوری وی هستند.

مخالفت اکثر آمریکایی ها با نامزدی مجدد بایدن

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ؛ نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد از هر پنج آمریکایی سه نفر خواهان کناره گیری جو بایدن رئیس جمهور این کشور در پایان دوره چهار ساله ریاست جمهوری وی از قدرت هستند.

 در یک نظرسنجی که موسسه هریس ایکس و پایگاه هیل انجام داده اند, ۶۱ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند مایلند جو بایدن باید پایان دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود کنار برود و راه را برای یک نامزد دموکرات دیگر باز بکند.
در همین حال، ۲۴ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند بایدن باید بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود. ۱۵ درصد نیز اعلام کردند هنوز در این زمینه تصمیمی نگرفته اند.
در میان دموکرات‌های شرکت کننده در این نظرسنجی، کمتر از نیمی از آن‌ها (۴۵ درصد) اعلام کردند از نامزدی بایدن برای بار دوم حمایت می‌کنند. ۳۷ درصد امیدوار به کناره گیری رئیس جمهور به نفع یک نامزد دیگر از حزب دموکرات بودند و ۱۸ درصد هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه نگرفته اند.
در این نظرسنجی همچنین ۴۶ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند به اعتقاد آن‌ها عملکرد بایدن از زمان ورودش به کاخ سفید
پایینتر از حد انتظار بوده است. در همین حال ۲۳ درصد، اقدامات بایدن را فراتر از حد انتظار دانسته اند. ۳۱ درصد نیز اقدامات بایدن را مطابق با انتظارات دانسته اند.
تحلیلگران، کاهش محبوبیت بایدن را به وجود بحران‌هایی همچون مهاجرت غیرقانونی بی سابقه، خروج هرج و مرج وار از افغانستان، ناتوانی در تصویب دستور کار خود در کنگره و نرخ بی سابقه تورم نسبت می‌دهند.
میان شرکت کنندگان مستقل در این نظرسنجی نیز ۵۹ درصد اعلام کردند ترجیح می‌دهند فرد دیگری نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ شود. در همین حال ۱۷ درصد خواهان نامزدی مجدد وی در این انتخابات بودند و ۲۵ درصد هنوز در این زمینه تصمیمی نگرفته اند.
۸۷ درصد جمهوریخواهان نیز اعلام کرده اند امیدوارند بایدن از دور آتی رقابت‌های ریاست جمهوری کناره گیری کند. تنها هشت درصد از نامزدی مجدد وی حمایت کرده و پنج درصد نیز نظری در این زمینه نداشته اند.
نظرسنجی شبکه ان بی سی نیوز اوایل این ماه نشان داد محبوبیت جو بایدن به ۴۲ درصد کاهش یافته و این در حالی است که بایدن در پی نشست گروه ۲۰ در رم اعلام کرد نتایج نظرسنجی‌ها اهمیتی برای وی ندارد.
نظرسنجی دیگری که موسسه گالوپ انجام داده است نیز از کاهش محبوبیت بایدن در ۹ ماه نخست ریاست جمهوری وی حکایت دارد، مسئله‌ای که میان دیگر روسای جمهور سابق آمریکا از زمان پایان جنگ جهانی دوم بی سابقه است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما