امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 01:01

Afrang Khabar

1400/8/27 1:1

فقط در ایران بر اساس نظام سنجش و پذیرش متمرکز دانشجو جذب می‌شود

فقط در ایران  پذیرش متمرکز دانشجو انجام می‌شود

به گزارش افرنگ خبر / آقای ابراهیم خدایی دبیر کمیته علمی همایش ملی "سنجش علمی و آزمون‌های ورودی آموزش عالی مبانی چالش‌ها و راهکارها" افزود: یکی از مشکلات سنجش و پذیرش ما نگاه سیاسی و اجتماعی است که نظام سنجش و پذیرش را متاثر می‌کند.

وی اضافه کرد: در نظام سنجش و پذیرش کشور، بازیگران متعددی وجود دارد که در این حوزه سیاستگذاری می‌کنند. ما وزارت علوم و وزارت بهداشت را داریم و برای عرصه‌های مختلف نظامی، امنیتی و اطلاعاتی هم دانشجو جذب می‌کنیم. 
رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: یکی از مشکلات ما آن است که در کشورمان همه می‌خواهند ادامه تحصیل بدهند؛ هیچ جای دنیا این اتفاق نمی‌افتاد که دانش آموختگان همه از یک مقطع به مقطع بعد بروند و بدیهی است که آزمون‌هایی که بین دو نظام آموزشی مثل آموزش و پرورش و دانشگاه برگزار می‌شود، اشکالات هر دو نظام (سیستم) عیان می‌شود. 
آقای خدایی افزود: ما می‌خواستیم دانش و تجربیات و تضارب آرا را دریافت کنیم به این علت که بهبود فرآیند‌های پذیرش دانشگاه را برای برون رفت از شرایط موجود داشته باشیم، ان شاءالله که بتوانیم این موارد را برای بهبود کیفیت نظام سنجش و پذیرش دانشجو استفاده کنیم.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما