امروز : شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳ - 04:10

Afrang Khabar

1400/8/20 16:10

ایجاد شفافیت در بازار؛ هدف اعلام قیمت ۲۰ قلم کالای اساسی

ایجاد شفافیت در بازار

به گزارش افرنگ خبر /آقای ابراهیم زارع  درباره شاخص انتخاب ۲۰ قلم کالا اساسی گفت: کالا‌های اساسی سه گروه هستند اول کالا‌هایی که دارای قیمت گذاری رسمی هستند مثل مرغ، تخم مرغ و روغن نباتی، دوم کالا‌های اساسی که برای جامعه مهم، ولی قیمت تثبیتی ندارند مثل برنج، گوشت قرمز، شکر و لبنیات که ۱۰ قلم محصول لبنی پرمصرف قیمت گذاری شدند؛ سوم حبوبات، قند وشکر و تره بار که سه محصول گوجه فرنگی سیب زمینی و پیاز و در میوه جات هم سیب، موز و خرما می‌باشد.

وی ادامه داد: از اقلام اعلام شده مقرر شد کالا‌هایی که دارای قیمت تثبیتی هستند قیمت رسمی و ثابت اعلام شود و مابقی هم با کشف قیمت در دسترس مردم قرار گیرد.
آقای زارع خاطرنشان کرد: کالا‌هایی که قیمت تثبیتی دارند تا زمانی که قیمت تغییر نکند ثابت می‌ماند و در مورد کالا‌هایی که ممکن است قیمت آن‌ها بطور روزانه تغییر کند مثل میوه و تره بار، با پیش بینی‌های انجام شده سعی می‌شود در اولین فرصت بروز رسانی شود تا مردم در جریان قرار بگیرند؛ کالا‌هایی مثل حبوبات و ماکارونی که قیمت آن‌ها روزانه تغییر نمی‌کند با رصد بازار قیمت آن‌ها هم بروز خواهد شد.

وی تصریح کرد: هدف اساسی این طرح ایجاد شفافیت و آگاهی در بازار است تا مردم با چشم باز کالای خود را انتخاب کنند.

مدیر کل دفتر بازرگانی داخلی کالا‌های کشاورزی گفت: با توجه به اینکه مناطق تولید و مصرف یکسان نیست هدف این است که با کاهش هزینه ها، قیمت‌ها متعادل شود.
وی درباره ابزار‌های نظارتی برای اجرای این مصوبه هم افزود: برای کالا‌هایی که قیمت تثبیتی دارند همه ابزار‌هایی که در اختیار دولت و نظام اعم از سازمان تعزیرات، سازمان حمایت، سازمان صمت، اصناف و اتحادیه‌ها وجود دارد بیش از گذشته وارد عرصه می‌شوند.
وی ادامه داد: عموم صنوف افراد با انصاف هستند و برخورد با افرادی می‌باشد که قصد دارند خارج از روال عادی به مردم اجحاف کنند که با استفاده از ابزار‌های موجود برخورد‌های مناسب با آن‌ها انجام می‌شود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما