امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 12:04

Afrang Khabar

1400/7/30 0:4

کامران وفا برگزیده چهارمین دوره جایزه مصطفی جایزه نقدی خود را به گروه‌های عامه المنفعه ایران در حوزه علوم بنیادی اهدا کرد.

اهدای جایزه دانشمند ایرانی به علوم بنیادی کشور

به گزارش افرنگ خبر /این دانشمند برجسته ایرانی که جزو پنج دانشمند برجسته جهان اسلام از سوی بنیاد بین المللی جایزه مصطفی انتخاب شده است امشب در مراسم جایزه مصطفی گفت: همه قسمت نقدی جایزه خود را به عنوان سرمایه اولیه به بنیاد عامه المنفعه‌ای در ایران اهدا می‌کنم که در حوزه علوم بنیادین فعالیت می‌کنند تا بتواند به رشد علوم پایه در ایران و حتی کشور‌های همسایه کمک کند.

وی افزود: یک چهارم جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند، اما در شرایط کنونی متاسفانه یک چهارم علم متعلق به مسلمانان نیست که امیدواریم با تلاش دانشمندان اسلامی این موضوع جبران شود.
کامران وفا یادآور شد: علم هیچگاه برای جامعه مسلمان غریبه نبوده و نیست چه بسا در گذشته نه چندان دور دوران طلایی علم در کشور‌های اسلامی گذرانده شده است و این نشان می‌دهد علم به جوامع اسلامی بسیار نزدیک بوده است هر چند اکنون کمی از آن دور شده ایم.
این دانشمند مسلمان گفت: در حوزه‌ای که من در آن کار می‌کنم یعنی نظریه ریسمان در حال حاضر تاثیری بر زندگی بشر ندارد، اما فهم ما را از جهان بیشتر می‌کند و در واقع اگر چه اکنون نمودی در جامعه و بشریت ندارد، اما یک سرمایه گذاری برای آینده بشر است.
در این مراسم علاوه بر کامران وفا چهار نفر دیگر از دانشمندان برجسته جهان اسلام به عنوان برگزیده جهان اسلام از کشور‌های لبنان، بنگلادش، مراکش و پاکستان تجلیل به عمل آمد

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما