امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 09:03

Afrang Khabar

1400/7/26 9:3

گسترش روابط دوجانبه نظامی و دفاعی،توسعه همکاری درزمینه مسایل منطقه‌ای وبین‌المللی،تداوم همکاری دو کشوردرمبارزه باتروریسم وتحولات افغانستان وسوریه دردستور کارمذاکرات روسای ستادکل نیروهای مسلح دوکشوراست

دیدار سرلشکر باقری با رییس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه

به گزارش افرنگ خبر /رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان با ”والری گراسیموف“ رییس ستادکل نیرو‌های مسلح روسیه دیدار کرد.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری که یکشنبه شب در صدر هیات بلندپایه نظامی به مسکو سفر کرده است، عصر امروز با همتای روسی خود دیدار و گفتگو کرد.

گسترش روابط دوجانبه نظامی و دفاعی، توسعه همکاری در زمینه مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی، تداوم همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم و تحولات افغانستان و سوریه در دستور کار مذاکرات روسای ستادکل نیرو‌های مسلح دو کشور است.
سردار سرلشکر باقری همچنین قرار است با ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه دیدار و رایزنی کند.
دعوت رسمی وزیر دفاع روسیه از رییس ستادکل نیرو‌های مسلح کشورمان، بیانگر نقش ویژه ایران در تحقق ثبات و امنیت منطقه و اذعان قدرت‌های جهانی بر لزوم نقش‌آفرینی ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی است.
این سفر همچنین ادامه تعاملات دو کشور برای هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین جهت تقویت توان دفاعی و نظامی دو کشور است.
تهران و مسکو به این نگاه واحد رسیده‌اند که راهکار رسیدن به ثبات و امنیت پایدار در منطقه با تعامل سازنده و همگرایی همسایگان قابل اجراست و این سفر در همین راستا انجام می‌شود.
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح کشورمان روزگذشته در بدو ورود به مسکو تصریح کرد : پس از پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران، قرارداد‌هایی بین ایران و روسیه امضا شده و در این سفر درباره همکاری تسلیحاتی گفتگو خواهد شد.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح ایران و روسیه در ابعاد مختلف همکاری دارند افزود: طی سال‌های اخیر این همکاری‌ها توسعه و گسترش یافته است و دو کشور به دنبال تعمیق و تحکیم همکاری‌ها هستند.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه این سفر به دعوت رسمی سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه انجام می‌شود، گفت: در این سفر موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای، بین‌المللی و به طور خاص درباره افغانستان گفتگو خواهیم کرد.

سرلشکر باقری افزود: حوادث افغانستان هم برای کشور‌های منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران، روسیه و همسایگان جنوبی روسیه تاثیرگذار است و در این سفر درباره تحولات افغانستان به طور مفصل بحث و تبادل نظر می‌کنیم.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما