امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 06:57

Afrang Khabar

1400/6/31 6:57

ارائه خدمات دو مرکز درمانی در کربلا و نجف به زائران ایرانی، راه اندازی کمیته رسیدگی به تخلفات پروازهای اربعین از جمله خبرهای مهم ۳۱ شهریور در رابطه با اربعین ۱۴۰۰ بود.

هزینه کنسلی لغو پروازهای اربعین برداشته شد

به گزارش افرنگ خبر /یکی از خبرهای مهم ۲۴ ساعت گذشته در خصوص اربعین ۱۴۰۰ انتشار فیلمی در شبکه‌های مجازی بود که با عنوان پرواز زائران اربعین با هواپیمای غیر مسافربری و بدون رعایت پروتکل بهداشتی بود که سر و صدای زیادی به پا کرد اما احمد محمدی فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با تاکید بر اینکه هیچ مورد و گزارشی از حضور مردم در مرزهای چهارگانه کشور، شلمچه، مهران، چذابه و خسروی وجود ندارد؛ گفت: کلیپ منتشر شده در فضای مجازی آرشیوی است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اظهار اینکه امسال طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مرزهای زمینی کشور به سمت عراق بسته است؛ از مردم عزیز ایران خواست تحت هیچ شرایطی به سمت مرزهای کشور برای حضور در مراسم امسال اربعین حسینی حرکت نکنند.
وی تأکید کرد: در اربعین امسال تنها از طریق مرزهای هوایی زائرین به عراق اعزام می‌شوند.

هزینه کنسلی لغو پروازهای اربعین برداشته شد
ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی در جلسه‌ای به ریاست معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی مصوب کرد: از ۳۰ شهریور تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در صورت کنسلی بلیت زائران باید کل وجه به صورت ۱۰۰ درصد توسط ایرلاین یا چارترکننده به مسافر بازگردانده شود و سازمان هواپیمایی آن را ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت کند.
همچنین مقرر شد: از روز شنبه مورخ ۳ مهر، روزانه حداقل ۴۰۰ اتوبوس در مرز مهران برای بازگشت زائران آماده و مستقر شود.
بنا بر این گزارش ستاد اربعین وزارت و راه شهرسازی بر لزوم آمادگی و اطلاع‌رسانی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای پیش فروش بلیت برگشت زائران با اتوبوس از مرز مهران تأکید و مصوب کرد که سازمان هواپیمایی کشوری ظرفیت پاسخگویی سامانه‌های دریافت شکایات را برای پاسخگویی ۲۴ ساعته در طول شبانه روز افزایش دهد.
در جلسه ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی سازمان هواپیمایی کشوری موظف شد با قاطعیت با مجموعه کسانی که اقدام به فروش بلیت خارج از چارچوب قیمت مصوب می‌کنند، برخورد کند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما