امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:06

Afrang Khabar

1400/6/17 21:6

معاون وزیر تعاون با بیان اینکه سامانه جامع و هوشمند تعاون به 4 سامانه دیگر وصل شده‌اند گفت:‌در آینده این سامانه به 11 سامانه دیگر متصل می‌شوند.

کاهش زمان ثبت شرکت‌های تعاونی

به گزارش افرنگ خبر /محمدجعفر کبیری :در هفته بزرگداشت تعاون در کشور 268 طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری به ارزش روز بیش از 3 هزار و 300 میلیارد تومان با اشتغال‌زایی برای 7 هزار نفر به بهره‌برداری رسید.

وی همچنین گفت: هفته‌ آینده 4 مرکز نوآوری بخش تعاون در بخش فرهنگی،‌ آموزشی، کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات راه‌اندازی می‌شود.

معاون وزیر تعاون همچنین گفت: از هفته آینده یک خط اعتباری به مبلغ 2 هزار و 100 میلیارد تومان با کمک بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت تعاون راه‌اندازی و در اختیار تعاون‌گران قرار داده می‌شود تا در 6 ماه دوم امسال از تسهیلات این خط اعتباری استفاده کنند.

کبیری همچنین گفت:‌4 مرکز نوآوری برای بخش تعاون محل استقرار شتاب‌دهنده‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان ، نوبنیان خواهد بود و در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، کشاورزی و صادرات و فناوری اطلاعات خواهد بود و مرکز نوآوری و توسعه فناوری ایران منتا مستقر خواهد شد.

کاهش زمان ثبت شرکت‌های تعاونی از 70 به 7 روز

معاون وزیر تعاون همچنین در مورد اینکه سامانه جامع تعاون به چه تعداد از سامانه‌های دیگر متصل شده گفت:‌سامانه جامع تعاون تا کنون به 4 سامانه دیگر مانند ثبت‌احوال و ثبت اسناد متصل شده و این سامانه باید به 11 سامانه جامع دیگر متصل شود.

به گفته کبیری با راه‌اندازی سامانه جامع تعاون زمان ثبت یک شرکت تعاونی از 70 روز به 7 روز کاهش یافته است.

وی همچنین گفت: با اجرای حدود هزار طرح در قالب اشتغال پایدار روستایی و پرداخت 928 میلیارد تومان اشتغال قابل توجهی ایجاد شده است.همچنین در دو سال گذشته با تشکیل 5 هزار و 136 شرکت تعاونی با عضویت 119 هزار و 741 نفر میزان اشتغال ایجاد شده حدود 100 هزار و 685 فرصت شغلی پایدار در دو سال اخیر ایجاد شده است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما