امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:05

Afrang Khabar

به گزارش افرنگ خبر /مایکروسافت امروز اعلام کرد که نسخه نهایی ویندوز 11 را در تاریخ 5 اکتبر (13 مهر) و در قالب یک بروزرسانی رایگان عرضه خواهد کرد.

روند بروزرسانی رایانه‌های ویندوزی به جدیدترین نسل از این سیستم عامل به تدریج از 5 اکتبر (13 مهر) خواهد شد و مایکروسافت می‌گوید دستگاه‌های واجد شرایط پیش از همه این بروز رسانی را دریافت خواهند کرد. پس از آن، ویندوز 11 به مرور و بر اساس معیارهایی مانند قدرت سخت افزار، اعتبار برند و عمر دستگاه، به دستگاه‌های موجود در بازار راه خواهد یافت. مایکروسافت انتظار دارد همه دستگاه‌های واجد شرایط تا اواسط سال 2022 به ویندوز 11 آپدیت شوند.

کسانی که از ویندوز 10 استفاده می‌کنند، بروزرسانی مربوط به ویندوز 11 را در بخش Windows Update مشاهده خواهند کرد. با این حال، به احتمال زیاد مانند همیشه امکان بارگیری و بروزرسانی دستی این نسخه از ویندوز نیز وجود خواهد داشت.

ویندوز 11 تغییرات زیادی نسبت به نسل‌های فعلی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به طراحی مجدد منوی استارت، طراحی متفاوت رابط کاربری و صداها، ویجت‌ها، بروز شدن برنامه مایکروسافت استور و ویژگی‌های مرتبط با بازی مانند Auto HDR و Direct Storage اشاره کرد.

مایکروسافت همچنین با همکاری آمازون و اینتل، قابلیت پشتیبانی از برنامه‌های اندروید را نیز در ویندوز 11 گنجانده است. با این حال، این ویژگی در هنگام عرضه ویندوز 11 در دسترس نخواهد بود و قرار است چند ماه بعد در قالب یک بروزرسانی اضافه شود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما