امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:38

Afrang Khabar

1400/5/26 21:38

چاووش اوغلو تصریح کرد؛ ترکیه به مذاکره با تمام طرف‌های افغانستان از جمله طالبان ادامه می‌دهد و استمرار حضور نظامی ما در فرودگاه کابل بستگی به تصمیم گیری آنها دارد.

حمایت آنکارا از صلح پایدار در افغانستان

به گزارش افرنگ خبر /مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه مواضع رسمی کشورش در قبال تحولات اخیر افغانستان را اعلام کرد.

چاووش اوغلو در باره آخرین تحولات افغانستان گفت: ترکیه به مذاکره با تمام طرف‌های افغانستان از جمله طالبان ادامه می‌دهد و استمرار حضور نظامی ما در فرودگاه کابل بستگی به تصمیم گیری آن‌ها دارد.
چاووش اوغلو که در سفر اردن به سر می‌برد این مطلب را در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایش عنوان کرد و افزود: ابتدا اوضاع افغانستان باید آرام شود، باید بگویم تا این لحظه پیام‌های طالبان را مثبت ارزیابی می‌کنیم، چه پیام‌هایی که به جامعه جهانی داده اند و چه پیام‌هایی که به مردم داده اند، امیدوارم در عمل هم شاهد این وضعیت باشیم.
چاووش اوغلو درباره اداره فرودگاه کابل گفت: هم اکنون علاوه بر نظامیان ما، نیرو‌هایی از آمریکا، انگلیس و چند کشور دوست دیگر نیز در فرودگاه کابل حضور دارند، دو سه روز دیگر پس از تامین امنیت کار تخلیه مسافران ادامه می‌یابد. ترکیه نه تنها برای اتباع خود بلکه برای تخلیه اتباع کشور‌های دیگر نیز کمک می‌کند.
وی درباره آینده افغانستان گفت: ناظر و پیگیر تحولات افغانستان هستیم و باید ببینیم که برای افغانستان چه کار می‌توانیم کنیم.
چاووش اوغلو با بیان اینکه حضور نظامی ترکیه در افغانستان هیچوقت با اهداف جنگ طلبانه نبوده است گفت: ترکیه در راس کشور‌هایی است که از توسعه اقتصادی، ثبات، صلح و آرامش افغانستان حمایت می‌کند.
وی درباره ادامه حضور نظامیان ترکیه در فرودگاه کابل اضافه کرد: مدیریت و حفاظت فرودگاه مدتهاست که به عهده ترکیه است در باره ادامه این روند آن‌ها میان خودشان مذاکره و تصمیم گیری خواهند کرد، اکنون باید ببینیم روند انتقالی در افغانستان چگونه شکل می‌گیرد و چه کسانی در این روند مشارکت می‌کنند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما